سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۲۸

گرامي مقدم در گفت‌وگو با ايلنا: كتمان حقايق هزينه بيشتري از توهين به كروبي دارد

برخي افرادتوجه ندارند كه خطا و فساد يك دستگاه را نبايد به كل نظام تعميم داد/ كروبي كسي نيست كه دفاع از كيان جمهوري اسلامي را در كتمان فساد بداند

ایلنا: سخنگوي حزب اعتماد ملي تاكيد كرد: كروبي اميدوار است كه نامه اش مورد پيگيري قرار گيرد، زيرا قطعا مدارك وي محكمتر از شنيدههاست.
اسماعيل گراميمقدم در گفت وگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به نامه اخير مهدي كروبي گفت: همانگونه كه سوابق كروبي نشان ميدهد وي روحاني مبارزي است كه هرگاه احساس كند حقوق مردم ضايع ميشود در مقام دفاع از آنها برميآيد و اينبار هم پس از طرح موضوع شكنجه برخي زندانيان كه در نهايت به اثبات رسيد و حتي مسببين آن در آستانه محاكمه هستند، شايعه تجاوز به مطرح شد و در همين راستا برخي دستاندركاران و مسئولين كشور كه از اين موضوع مطلع بودند، براي بيان اين واقعيات نزد كروبي آمدند.
وي با بيان اينكه جان كلام كروبي اين است كه وقتي چنين موضوعي مطرح است مسئولان بايد آن را پيگيري كنند، اظهار داشت: كروبي اعلام كرده است كه آماده است تا مسئوليت پيگيري اين كار را برعهده گيرد و در پايان نامه خود نيز ابراز اميدواري كرد كه اصلا مسئله تجاوز صحت نداشته باشد و برخي رسانهها هم بدون در نظر گرفتن سخنان قبلي فقط اينابراز اميدواريكروبي را منعكس كردهاند.
سخنگوي حزب اعتماد ملي با بيان اينكه سه نوع برخورد با نامه كروبي ميتوانست انجام شود، گفت: يك نوع برخورد اين بود كه از هيچ نوع توهين و برخورد با اين يار امام فروگذار نكنند كه متاسفانه اين اتفاق افتاد، رفتار ديگر بيتوجهي و عبور از اين نامه به سادگي بود كه هزينه اين برخورد از روش اول كمتر است و برخورد سوم هم، پاسخ خيرخواهانه و دلسوزانه به نامه بود كه ضمن همراهي با كروبي، در اين زمينه تحقيق و تفحص صورت ميگرفت و مدارك كروبي هم بررسي ميشد.
وي تاكيد كرد: در صورت برخورد خيرخواهانه با موضوع شايعه تجاوز جنسي افتخار برخورد با نيروهاي خودسر نصيب جمهوري اسلامي ميشد و يا اگر هم مدارك كروبي به اثبات نميرسيد جمهوري اسلامي پرافتخارتر از هميشه به عنوان حامي حقوق مردم معرفي ميشد و در واقع هر دو نتيجه حاصل از برخورد دلسوزانه باعث بالندگي جمهوري اسلامي ميشد.
سخنگوي حزب اعتماد ملي با بيان اينكه متاسفانه برخي افرادتوجه ندارند كه خطا و فساد يك دستگاه را نبايد به كل نظام تعميم داد، ادامه داد: كروبي كسي نيست كه دفاع از كيان جمهوري اسلامي را در كتمان فساد بداند و قطعا برخورد با اين موارد فساد به نفع جمهوري اسلامي است و ما تصور ميكنيم جرياني كه با هتاكي با كروبي برخورد كردند، كتمان اين حقايق توسط آنها هزينه بيشتري از توهين به كروبي دارد.
گراميمقدم تصريح كرد: اين گروه به جاي آنكه خدمت به نظام را اولويت خود بدانند مغرضانه با پيشنهاد كروبي برخورد كردند، اما با اين وجود كروبي اميدوار است كه نامه اش مورد پيگيري قرار گيرد، زيرا قطعا مدارك وي محكم تر از شنيده هاست.
وي در پايان با بيان اينكه همانطور كه نبايد با طرحهاي تحقيق و تفحص مجلس مغرضانه برخورد كرد، با نامه كروبي هم نبايد چنين رفتاري صورت گيرد، تاكيد كرد: كروبي از دلسوزان نظام است و از هم اين رو نسبت به اتفاقاتي كه در راستاي نقض حقوق شهروندي رخ مي دهد، احساس مسئوليت كرده است.


منبع: ایلنا

هیچ نظری موجود نیست: