سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۲۸

در سالروز کودتای 28 مرداد


تصویرهای آن روز سیاه که بوی کودتا بر تن پایتخت نشست و صدای زنجیر تانک ها و عربده های نظامیان و اوباش طرفدار شاه ٬ هنوز ذهن خسته ی پیرمرد را رها نکرده است . شکست ٬ سنگین بود . سقوط دولت ملی و تنهایی عظیم سال های غم انگیز تبعید در احمد آباد . اما پیرمرد هنوز می تواند از زندگی ٬ ایمان و آرمان خود برای استقلال و آزادی میهنش سخن بگوید :

« حیات من و مال و موجودیت من و امثال من در برابر حیات و استقلال و عظمت و سر افرازی میلیون ها ایرانی و نسل های متوالی این مملکت کوچک ترین ارزشی ندارد . از آنچه برایم پیش آمده هیچ تاسفی ندارم و یقین دارم وظیفه ی تاریخی خود را تا سر حد امکان انجام دادم . عمر من و شما و هر کس چند صباحی دیر یا زود به پایان می رسد. ولی آنچه می ماند حیات و سرافرازی یک ملت مظلوم و ستمدیده است ... محمد مصدق »


منبع: وبلاگ کلاغ

هیچ نظری موجود نیست: