سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۹

فرمان رای اعتماد به کابینه صادر شد: نمایندگان اصولگرای مجلس زیر فشار بیت رهبری


دوشنبه ۹ شهریورماه ۱۳۸۸ , 2009 Aug 31

تماسهایی از سوی دفتر مقام رهبری و همچنین چند نفر از نزدیکان احمدی نژاد با نمایندگان مجلسگرفته شده است. در یک مورد نیز سردار فیروز آبادی چند تن نمایندگان را به دفتر خود فرا خواندهاست.

به گزارش خبرنگار رویداد در پی انتقاد شدید برخی نمایندگان اصولگرای مجلس از کابینه احمدی نژاد ، فشار بر نمایندگان برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی افزایش یافته است.
یکی از نمایندگان به خبرنگار رویداد گفت : «با نمایندگان تماس گرفته اند و از آنها می خواهند به همه اعضای کابینه رای بدهند. استدلال آنها اینست که رای بالا به همه اعضا دولت احمدی نزاد را قدرتمند نشان می دهد و تاثیر اتفاقات پس از انتخابات را کاهش خواهد داد
این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که چه کسانی تماس می گیرند اظهار داشت : «تماسهایی از سوی دفتر مقام رهبری و همچنین چند نفر از نزدیکان احمدی نژاد و در یک مورد نیز سردار فیروز آبادی چند تن نمایندگان را به دفتر خود فرا خوانده است
پیش از این طبق اطلاع خبرنگار رویداد هفته گذشته در جلسه ای با حضور احمد جنتی ، احمد خاتمی ، مهدی طائب ، مرتضی مقتدایی و برخی از مشاوران و معاونان احمدی نژاد و چند نماینده مجلس از جمله حداد عادل، مهدی کوچک زاده، حمید رسایی، مؤيد حسينی صدر و کاظم موسوی و مدیران دو خبرگزاری هوادار دولت ، نسبت به اعمال فشار و تطمیع برخی از نمایندگان مجلس برای دادن رای اعتماد به کابینه پیشنهادی تصمیم گیری شد.
در این جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به چهار گروه موافق ، موافق معترض ، مخالف و منافق تقسیم بندی شده اند. که بیشترین تعداد نمایندگان در گروه های مخالف و موافق معترض قرار گرفته اند.
طبق پیشنهاد طائب گروه های رایزنی انرژی خود را اول بر روی نمایندگان معترض و مخالف بگذارند و سعی نمایند با برخی امتیاز دهی ها در حوزه تحت نظرشان ، رضایت این نمایندگان را جلب نمایند به شرطی که این نمایندگان به همه اعضای کابینه رای دهند.
جالب آنست که در تقسیم بندی نمایندگان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه چند نماینده اصولگرای دیگر مجلس در گروه منافقان قرار داده شده اند.

منبع: رویداد

هیچ نظری موجود نیست: