سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۹

یورش وحشيانه به زندانيان سياسی بند 4 زندان گوهردشت کرج


فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران:بنابه گزارشات از بند 4 زندان گوهردشت کرج صبح امروز حفاظت و اطلاعات زندان همراه با تعداد زيادی از نيروهای گارد زندان به زندانيان سياسی و ساير زندانيان بی دفاع يورش بردند و آنها را بصورت وحشيانه ای مورد ضرب وشتم و اهانت قرار دادند.


روز يکشنبه 8 شهريور ماه حوالی ساعت 0830 حفاظت و اطلاعات و تعداد زيادی از گارد زندان به بند 4 زندان گوهردشت کرج يورش بردند و زندانيان سياسی و ساير زندانيان را مورد يورش وحشيانه خود قرار دادند. گارد ويژه بصورت وحشيانه زندانيان بی دفاع را آماج باتون ها،مشت و لگد خود قرار دادند و با تحقير و اهانت تمامی زندانيان سياسی و ساير زندانيان را به محوطۀ زندان منتقل کردند. در اين يورش وحشيانه تعدادی از زندانيان مجروح شدند که از جملۀ آنها آقای سيد رضا حسينی 28 ساله با ضربات باتون از ناحيه دست زخمی گرديد. گارد زندان زندانيان را به مدت 5 ساعت در زير آفتاب و گرمای زياد قرار دادند .در طی اين مدت زندانيان حق استفاده از سرويسهای بهداشتی را نداشتند و زندانيان که بيمار مسن بودند از نوشيدن آب محروم بودند.


همزمان که زندانيان در زير آفتاب و گرمای زياد قرار داشتند به سلولهای آنها يورش بردند و حداقل وسائل که خانواده های زندانيان برای آنها تامين کرده بودند يا تخريب کردند و يا با خود بردندو يا اينکه آنها را پخش کردند .آنها همچنين دست نوشته ها و ياداشتها و ساير وسائل زندانيان سياسی را با خود بردند.


از جمله زندانيان که امروز مورد يورش وحشيانه قرار گرفتند و با ضرب و شتم و توهين و تحقير به محوطه زندان منتقل شدند آقای منصور اسالو رئيس هيئت مديره سنديکای شرکت واحد ، آقای شيرمحمد رضائی ،حميد و اصغر بنازداده از نجات يافتگان قتل عام 1367 ،محمد علی منصوری ،ارژنگ داودی ،افشين بايماني،صالح کهندل،علی معزي،هود يازرلو و ساير زندانيان سياسی می باشند.


پس از پايان يورش و حشيانه به زندانيان سياسی ،زندانی سياسی افشين بايمانی و آقای حامد حيدرپور از سالن نوجوانان سالن 12 به حفاطت و اطلاعات زندان برده شدند . آنها توسط نبی الله فرج نژاد تهديد به قتل شدند.نبی الله فرج نژاد معاون حفاظت و اطلاعات خطاب به آنها گفت: شما را می فرستم به بند 1 و دستور ميدهم که با چاقو شماها را تک ،تک کنند ابتدا حامد را خواهيم کشت تا بدانيد که ما جدی هستيم و خطاب به آقای بايمانی سپس تو را همين بلا رابر سرت خواهيم آورد.


از طرفی ديگر امروز روز ملاقات خانواده های زندانيان سياسی و ساير زندانيان با عزيزانشان بود. خانواده ها که بعضی از آنها از شهرستان و با زبان روزه برای ديدن عزيزانشان آمده بودند. بر خلاف معمول که ملاقاتها صبح صورت می گرفت خانواده ها تا ساعت 13:00 با زبان روزه و در گرمای زياد در انتظار بسر بردند.


يورش وحشيانۀ امروز به دستور وزارت اطلا عات صورت گرفت و توسط علی حاج کاظم و علی محمدی رئيس و معاون زندان ،کرمانی رئيس حفاظت و اطلاعات زندان،نبی الله فرج نژاد معاون حفاظت و اطلاعات زندان ،شجاعی و حبيب کرمی صورت گرفت.کرمانی و نبی الله فرج نژاد خود شخصا در ضرب وشتم و توهين به زندانيان سياسی و ساير زندانيان شرکت داشت و به دستور آنها زندانيان با باتون ،مشت و لگد مورد ضرب وشتم قرار می گرفتند.

روشنگری

هیچ نظری موجود نیست: