سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۹

بررسی صلاحیت کابینه دهم زنان مجلس از وزارت «سوسن کشاورز» حمایت نکردند

صحن علنی مجلس- عکس از مهر
صحن علنی مجلس- عکس از مهر
هیچ یک از نمایندگان زن مجلس از سوسن کشور برای تصدی وزارت آموزش و پرورش حمایت نکردند

مردمک

امروز دوشنبه جلسه علنی مجلس برای بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی محمود احمدینژاد که از دیروز در دو نوبت صبح و عصر آغاز شده بود، ادامه یافت.

در ابتدا نمایندگان در مورد صلاحیت سوسن کشاورز که برای وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شده، صبحت کردند و از میان نمایندگان زن مجلس، هیچ یک در موافقت با او سخنرانی نکردند.

سوسن کشاورز که حتی برای آموزش و پرورشیها نیز کمتر شناخته شده، مدیریت آموزش و پرورش استثناییاستان تهران را برعهده داشته است.

او در جلسه امروز مجلس برای دفاع از خود و ارائه برنامههایش گفت که «در حوزه آموزش و پرورش بهدلیل عضویت در شوراهای تخصصی، تجربه انباشتهای دارم

کشاورز در واکنش به سخنان علی عباسپور تهرانی نماینده مجلس که او را مسئول ضعف آموزش و پرورش استثنایی تهران و «بههم ریختگی» این سازمان دانست، گفت که او دراین باره مسئول نیست و دلیل این مساله را باید از مسئول خودش بپرسید.

عباسپور در مخالفت با وزارت کشاورز گفت «چگونه میتوان وزارتخانهای به این بزرگی را در اختیار فردی با سابقه کم و ضعیف قرار داد» و با اشاره به درخواست رییسجمهور برای رایاعتماد به سوسن کشاورز، تاکید کرد که «نباید صرفا به خاطر رعایت جنسیت به زن رای بدهیم

این نماینده مجلس با اشاره به 38 هزار فوق لیسانس و دکترا در آموزش و پرورش، گفت «نمی شد از بین آنها یک نفر را برای وزارت انتخاب کرد؟ در حالی که این وزارتخانه همیشه به سازمانهای دیگر مدیر صادر می کرده است

گفتنی است در روزهای گذشته برخی مراجع تقلید در مخالفت با رایاعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی زن، واکنشهای تندی نشان دادند و حتی یکی از آنها مجلس را تهدید کرد که در صورت رایاعتماد حتی به یکی از زنان پیشنهادی، حکم شرعی به عدم مشروعیت دولت صادر میکند.

از مجلس نیز خبر میرسد که ظاهرا نمایندگان قصد ندارند در این شرایط به وزرای پیشنهادی زن، رایاعتماد دهند حتی گفته میشود برخی زنان نماینده مجلس، از سه زنی که برای تصدی وزارت پیشنهاد شده‌‌اند، درخواست کردهاند که پیش از بروز هر مسالهای استعفا دهند.

گفته میشود احمدینژاد به مرضیه دستجردی، فاطمه آجرلو و سوسن کشاورز گفته است که در این شرایط استعفا ندهند و استقامت کنند و حتی در صورت عدم رای اعتماد به آنها بار دیگر چند وزیر زن دیگر را به مجلس معرفی خواهد کرد.


مردمک

هیچ نظری موجود نیست: