سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۹

کواکبیان: رای اعتماد به کابینه ضعیف خیانت به ملت است




مهر: نماینده مردم سمنان در مخالفت با کابینه معرفی شده از سوی احمدی نژاد تاکید کرد که اگر امروز به وزیران ضعیف رای دهیم خیانت در حق مردم خیانت کرده ایم و در آینده همچون دولت نهم، تذکرات ما نمایندگان به جایی نخواهد رسید.

مصطفی کواکبیان نماینده سمنان که به عنوان مخالف وزیران پیشنهادی در جلسه رای اعتماد امروز مجلس سخن می گفت، اظهار داشت: ما نمایندگان امروز سه وظیفه و مسئولیت مهم بر عهده داریم. وظیفه اول ما پاسخگویی در برابر حماسه حضور مردم در 22 خرداد است و اینکه چطور می خواهیم کاری انجام دهیم تا مشکلاتی اعم از تورم 25 درصدی، بیکاری 15 درصدی، فقر عمومی و گسترش اعتیاد و ... را در جامعه حل کنیم.

وی افزود: مسئولیت دیگر ما در برابر خداوند است.

نماینده سمنان ادامه داد : باید خطاب به آقای آقا تهرانی که در موافقت با کابینه سخن گفت بگویم اگر افراد قوی تری برای انتخاب در کابینه وجود داشته باشند اما ما به افراد ضعیف رای بدهیم به مردم خیانت کرده ایم.

کواکبیان تصریح کرد: مسئولیت سوم ما نمایندگان در برابر قانون است. مجلس تعاملش با دولت باید به شکلی باشد که آنها بتوانند با مجلس کار کنند. امروز بهترین فرصت برای نمایندگان است اگر امروز به وزیران توانمند و کارآمد رای ندهیم و افراد ضعیف را انتخاب کنیم در آینده همچون دولت نهم، تذکرات ما نمایندگان به جایی نخواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه یکی از شعارهای دولت آقای احمدی نزاد تشکیل کابینه 70 میلیونی است، گفت: آیا حقیقتا 21 نفری که به عنوان اعضای کابینه معرفی شده اند نماینده 70 میلیون جمعیت کشورمان هستند ؟ اصلا اینطور نیست بلکه این افراد نه تنها از اصولگرایان بلکه از یک طیف خاص اصولگرا انتخاب شده اند.

نماینده سمنان در پایان خاطر نشان کرد جابجایی های غیرمنطقی وزیران در کابینه دهم نسبت به کابینه نهم نشان می دهد که دولت دهم قطعا نسبت به دولت قبلی ضعیف تر خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست: