سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۹

در حالیکه ایرانیان در حال اعتراف گرفتن از هموطنان خود و مدیریت جهانی هستند جاده های آمریکا خورشیدی می شوند

By marmar88h

جاده های خورشیدی بحران انرژی را تخفیف می دهند وزارت نیروی آمریکا قصد دارد پروژه ای را به منظور پوشش دادن سطوح جاده های ایالات این کشور با استفاده از صفحات خورشیدی آغاز کند تا به این شکل بحران انرژی این کشور را به میزان قابل توجهی تخفیف دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت انرژی آمریکا با ارائه بودجه ای 100 هزار دلاری پیش تولید پروژه ساخت صفحات خورشیدی 12 فوتی را با نام جاده های خورشیدی آغاز کرد.
این صفحات قابلیت نصب شدن بر روی جاده ها را داشته و می توانند انرژی تولید کرده را به شبکه انرژی رسانی شهر انتقال دهند. در عین حال صفحات خورشیدی جاده ای می توانند به عنوان نشانه های هشدار دهنده ال ای دی مورد استفاده قرار گرفته و از تجهیزات گرمایی برخوردار باشند تا از انجماد سطح جاده جلوگیری کنند.
هر یک از صفحه های جاده ای روزانه توانایی تولید 7.6 کیلووات بر ساعت انرژی را داشته و هزینه تولید هریک در حدود 7 هزار دلار خواهد بود. در صورتی که این محصول به صورت وسیعی مورد استفاده قرر گیرد به صورت واقع بینانه می توانند ایالات متحده را از استفاده از سوختهای فسیلی بی نیاز سازند.

1.6 کیلومتر از یک بزرگراه چهار باند می تواند انرژی مورد نیاز 500 منزل مسکونی را به شبکه انرژی رسانی وارد کند و در صورتی که استفاده از چنین سیستمی به جاده های بین ایالتی نیز کشیده شود انرژی از لیست بحرانهای موجود این کشور خارج خواهد شد.
هر یک از جاده های خورشیدی دارای میکروپردازشگرها و سیستمهای مدیریت انرژی مخصوص به خود خواهد بود به این شکل در صورتی که یکی از صفحات دچار اختلال شوند، مشکلی برای بقیه جاده به وجود نخواهد آمد.
بر اساس گزارش پاپ ساینس مواد لایه بیرونی این صفحات موادی بسیار مقاوم و نیمه شفاف خواهند بود لایه اصلی در زیر صفحات خورشیدی نیز انرژی را هدایت کرده و تجهیزات اطلاعاتی از قبیل کابلهای تلفن، اینترنت یا تلویزیون را در بر خواهند داشت.

از قاب عکس ترک خورده

هیچ نظری موجود نیست: