سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۲۹

لغو ضیافت احمدی‌نژاد در هتل هلم اسلی



حضور احتمالی هزاران تن از جمعیت میلیونی ایرانیان ساكن آمریكا در برابر سازمان ملل و محل اقامت احمدی‌نژاد و سوالهای چالشی از وی در مصاحبه‌های عمومی و اختصاصی كه احتمالا با پخش بخشهایی از چندهزار فیلم آماتوری كه از حوادث پس از انتخابات گرفته شده، در مقابل احمدی نژاد وی را در شرایط دشواری قرار خواهد داد


به گزارش امروز و به نقل از خبرگزاری فرانسه به نقل از روزنامه نیویورك پست نوشت: مسئولان هتل هلم اسلی در نیویورك اعلام كردند: به محض اطلاع از راه‌اندازی یك ضیافت در محل این هتل، به مناسبت حضور احمدی‌نژاد در هفته آتی برای شركت در نشست سالانه سازمان ملل، دستور ابطال این رزرواسیون را صادر كرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل «آینده»، به گفته مسئولان این هتل، روز پنج شنبه یك گروه فشار آمریكایی موسوم به اتحاد علیه ایران اتمی به این هتل اطلاع داده كه میهمان سالن ضیافت سالن رزروشده از چهار ماه پیش به وسیله انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی، احمدی نژاد، رییس جمهور ایران می‌باشد.

در پی این اطلاع رسانی، هووار روذبنستن، سخنگوی هتل ضمن ابطال این ضیافت گفت: "نه هیئت ایرانی و نه رئیس جمهور ایران، جایی در ساختمانهای متعلق به هلم اسلی ندارند."

به گزارش نیویورك پست این تصمیم بعد از صحبت‌های محمود احمدی‌نژاد در مورد انكار هولوكاست در روز قدس، توسط این هتل گرفته شد.

اصرار دكتر احمدی نژاد بر سفر هر ساله به نیویورك، در شرایط فعلی كه به دلیل فضای پس از انتخابات ابهامات زیادی درباره حوادث اخیر ایران در افكار عمومی جهان مطرح است، این نگرانی را مطرح كرده كه به طور كلی برنامه‌های رییس دولت دهم در آمریكا با اختلال همراه گردد.

حضور احتمالی هزاران تن از جمعیت میلیونی ایرانیان ساكن آمریكا در برابر سازمان ملل و محل اقامت احمدی‌نژاد و سوالهای چالشی خبرنگاران خارجی از وی در مصاحبه‌های عمومی و اختصاصی كه احتمالا با پخش بخشهایی از چندهزار فیلم آماتوری كه توسط شهروندان از حوادث پس از انتخابات گرفته شده، در مقابل احمدی نژاد، وی را در شرایط دشواری قرار خواهد داد.

این در حالی است كه روز گذشته خبرنگار شبكه آمریكایی ان.بی.سی با تكرار چندین باره سوال خود درباره دزدیده شدن انتخابات به معركه ‌گیری پرداخت و البته احمدی‌نژاد هم از پاسخ دادن به پرسش وی طفره رفت.

با توجه به فعالیت قوی سازمانهای غیردولتی نظیر اتحادیه گزارشگران بدون مرز، عفو بین الملل و دیگر تشكلهای بین المللی، حضور چند روزه دكتر احمدی‌نژاد در نیویورك، احتمالا یكی از دشوارترین سفرهای وی طی 4سال اخیر خواهد بود و حضور ده‌ها زندانی مشهور از چهره های سیاسی ومطبوعاتی در بازداشتگاهها بر دشواری فعالیتهای احمدی نژاد در نیویورك خواهد افزود.

در این شرایط به نظر می رسد بهتر است یا با نظر مقامات عالی‌رتبه نظام در سفر دكتر احمدی‌نژاد به نیویورك تجدیدنظر شده و یا با درخواست ریاست دولت دهم، جمعی از زندانیان سیاسی و مطبوعاتی به مناسبت عید فطر آزاد شوند تا در نتیجه تا حدودی به كاهش تنش در فضای موجود و بهبود تصویر بین‌المللی دكتر احمدی نژاد كمك كند.

کرمان نما

هیچ نظری موجود نیست: