سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۲۹

نیویورک هم سبز می شود

یکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۸۸
هتل های آمریکا "پول های آلوده به خون" احمدی نژاد را نمی گیرند

نیویورک هم سبز می شود

محمود احمدی نژاد در حالی قرار است برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل روز 31 شهریورماه تهران را به مقصد نیویورک ترک کند که از مدتی پیش این سفر او با حاشیه ها و اخبار متفاوتی همراه شده است.

تازه ترین اخبار در این زمینه که بصورت گسترده در فضای اینترنت و رسانه های خارجی منتشر شده و حتی مورد تایید خبرگزاری های دولتی و رسانه های وابسته به آنها نیز قرار گرفته لغو اجاره محل سخنرانی و ضیافت شام احمدی نژاد در نیویورک است.

در همین باره شبکه خبر صدا و سیما در بخش های خبری خود اعلام کرد: "هتل هلم اسلی منطقه منهتن نیویورك، رزرو یكی از سالن هایش را كه از جانب ایرانی ها به منظور ضیافتی با حضور برخی گروه های مردمی و محمود احمدی نژاد در نظر گرفته شده بود، لغو كرد."

همچنین خبرگزاری دولتی ایرنا نیز با تایید این خبر مدعی شد که "این اقدام به دنبال كارشكنی و نامه‌نگاری‌های مشاوران رئيس جمهور آمريكا که جزو موسسین گروه «اتحاد بر ضد ایران هسته‌ای» هستند، صورت گرفته است."

بنا بر برنامه اعلام شده از سوی خبرگزاری های رسمی کشور احمدي نژاد 31 شهريورماه تهران را به مقصد نيويورک ترک مي کند و اول مهرماه در مجمع عمومي سازمان ملل سخنراني مي کند.

مشکل محل اقامت احمدی نژاد و "پول آلود به خون"

از سوی دیگر رجا نیوز وبسایت حامی احمدی نژاد در خبری که در همین زمینه منتشر کرد ماجرای مشکل نداشتن اتاق احمدی نژاد و محتوای نامه گروه اتحاد برضد ایران هسته ای برای لغو اجاره محل اقامت احمدی نژاد را مطرح کرد اما بخش هایی از خبر را حذف نمود.

این وبسایت حامی احمدی نژاد مدعی شد: "دنیس راس از مشاوران ارشد باراک اوباما در امور ایران و ریچارد هالبروک نماینده ویژه در افغانستان با تعدادی از صهیونیست‌های مستقر در نیویورک، مدیر هتل محل استقرار رئیس‌جمهور ایران را تحت فشار قرار داده اند."

این وبسایت اینترنتی که خبرش را سایت تابناک بازانتشار داده ، مدعی شد "مشاوران اوباما که از مؤسسین گروه موسوم به «اتحاد بر ضد ایران هسته‌ای» در نامه‌ای از طرف این گروه، از مسئولان هتل اینترکانتینانتال در بارکلی نیویورک که موافقت کرده است میزبانی محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران را در زمان برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل در 2 هفته آینده به‌عهده گیرد، انتقاد کرده اند."

رجا نیوز که منبع خبر خود را روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحار ونوت ذکر کرده، در ادامه نوشت: "این گروه در نامه خود به مدیریت هتل آورده ؛مکان های کار و کسب در نیویورک نباید «پول آغشته به خون» این حامی تروریسم را بپذیرند. آیا سود منافع کوتاه مدت اقتصادی که از اقامت هیئت ایرانی به دست می اید از پیامدهای جدی حمایت از تروریسم دولتی بیشتر است؟"

نیویورک سبز و ایرانیان مقیم آمریکا و کانادا

اما این همه ماجرای سفر محمود احمدی نژاد نیست چرا که بسیاری از ایرانیان مقیم آمریکا و کانادا که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری شرکت کرده اند نیز برنامه های مختلفی را برای اعتراض به حضور احمدی نژاد در نیویورک در نظر گرفته اند.

ایرانیان مقیم آمریکای شمالی در طرحی که از آن با عنوان "نیویورک سبز" نام برده می شود مقرر کرده اند تا با حضور در محل های رفت و آمد احمدی نژاد، در مقابل مرکز سازمان ملل و همچنین محل اقامت او اعتراض خود به تقلب در انتخابات و کشتار مردم و زندانی کردن فعالان سیاسی و معترضان انتخابات را اعلام کنند.

ایرانیان آمریکای شمالی برای این طرح برنامه هایی مانند سفر دانشجویان ایرانی مقیم آمریکا از تمام ایالت ها به نیویورک، سفر جمعی دانشجویان ایرانی مقیم کانادا با دوچرخه به نیویورک، انتشار پوسترهای بزرگ از تصاویر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، ایجاد زنجیر سبز انسانی با پلاکاردهایی که نشان می دهد احمدی نژاد رییس جمهور منتخبشان نیست را تاکنون اعلام کرده اند.

تکرار ماجرای هولوکاست و گفت و گو با ان بی سی

این اما بخشی از ماجرای سفر احمدی نژاد است ، چرا که او و تیم مشاورانش برای این که در آستانه سفر به نیویورک مورد توجه رسانه های بین المللی ولو به هرقیمتی قرار بگیرند ، دو موضوع را در چند روز اخیر مورد تاکید قرار دادند.

ابتدا محمود احمدی نژاد که پس از انتخابات ریاست جمهوری از گفت و گو با رسانه های خارجی پرهیز می کرد با شبکه خبری ان بی سی آمریکا گفت و گویی انجام داد.

او در این گفت و گو که بیشتر حول محور فعالیت های هسته ای ایران صورت گرفت سعی کرد تا دوباره توجه افکارعمومی نگران جهان را به خود جلب کند.

احمدی نژاد در این گفت و گو با اشاره به این که "توانايي موشكي ايران براي دفاع كامل كافي است" در جواب پرسش خبرنگار شبکه ان بی سی درباره احتمال حمله به ایران گفت "واكنش ما هم پشيمان كننده است."

او همچنین با اعلام این که "فعالیت هسته ای ایران هیچگاه تعطیل نمی شود» در پاسخ به پرسشی درباره این که آیا سناريويي هست كه ايران بخواهد در راستاي ايجاد يك بمب هسته اي حركت كند» از دادن جواب منفی خودداری کرده و گفت« ما نیازی نمی بینیم."

در کنار این گفت و گو همچنین محمود احمدی نژاد در سخنرانی اش در روز قدس بار دیگر کشتار یهودیان را "افسانه" و "دروغ" خواند .

تاکید دوباره او بر نفی هولوکاست ، واکنش های فراوان و اعتراض بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا و حتی روسیه را نیز در پی داشت که به گفته کارشناسان احمدی نژاد و تیم مشاورانش نیز از این موضوع در آستانه سفر او برای مهم جلوه دادنش نیاز به این مساله داشتند.

این همه در حالی است که محمود احمدی نژاد همواره در سفرهای پیشین خود به امریکا نیز هر بار با تاکید بریک موضوعی سعی کرده بود تا در مرکز توجه قرار بگیرد.

او در سفر اولش به امریکا که در سال 84 و سه ماه پس از آغاز به کارش در دولت نهم انجام شد در مقر سازمان ملل اعلام کرد که "ایران آماده صدور سوخت هسته ای به دیگر کشورهاست" و به این ترتیب خودش را مطرح کرد.

او دردیگر سفرهایش نیز با نفی هولوکاست و اعلام این که در ایران همه گونه آزادی وجود دارد و همینطور سخنرانی اش در دانشگاه کلمبیا خودش را مورد توجه قرار داد.

هرچند درتمام سفرهای پیشین احمد نژاد نیز بسیاری از ایرانیان اعتراض خود را به حضور او در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرده بودند اما با این حال بسیاری معتقدند که این سفر با توجه به حوادث اخیر در کشور، تقلب در انتخابات ، کشتار و سرکوب معترضان و دستگیری بسیاری از فعالان سیاسی و روزنامه نگاران، سفر به مراتب پرحاشیه تری برای او خواهد بود

روز آن لاین

هیچ نظری موجود نیست: