سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۱۴

این هم از افاضات رجانیوز در بارۀ استاد اسماعیل خویی

شاعر منافقين هم به جنبش سبز پيوست!

جوان: اسماعيل خويي شاعر ضد انقلاب مقيم لندن كه سال‌ها براي سران تروريست منافقين تملق‌گويي مي‌كرد در سروده جديدش از يكي از كانديداها خواسته براي جدايي دين از حكومت بكوشد.

شاعر منافقين در اين شعر ضعيف كه با انواع سكته‌هاي وزني و سستي واژگان همراه است ضمن خجسته شمردن اقدامات غيرقانوني در ايران به فحاشي پرداخته و ابراز اميدواري كرده است كه دگرگوني‌هايي در مملكت حاصل شود. وي همچنين يكي از كانديداهاي رياست جمهروي دهم را در صورت جدا شدن از اين راه نفرين كرده است.

اسماعيل خويي، متولد 9 تير 1317 از شعراي عضو كانون منحله نويسندگان ايران است. او در يك خانواده آذربايجاني ساكن مشهد متولد شده است. دوره ابتدايي و متوسطه را در آن شهر گذراند و در سال 1336 راي ادامه تحصيل به تهران آمد. پس از فارغ التحصيلي از دانشسراي عالي به انگلستان رفت و دكتراي فلسفه گرفت. شعرهاي خوبي با حمايت‌هاي مداوم غرب به زبان‌هاي مختلف از جمله انگليسي، روسي، فرانسوي، آلماني، هندي، اوكرايني و... ترجمه شده است.

نخستين مجموعه شعرهاي انگليسي او Voice of Exile نام دارد. خويي كه از مخالفان نظام به شمار مي‌رود در يك تبعيد خود ساخته زندگي مي‌كند. وي مدتي با گروهك فداييان خلق ارتباط داشت و پس از آن نيز به منافقين پيوست.

وي كه در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري شركت نكرد و از تحريم‌كنندگان به شمار مي‌رفت بلافاصله با مشاهده برخي اغتشاشات داخلي به صرافت افتاد كه به صف معترضين بپيوندد و شعارهاي «رأي من كجاست؟» و «رأي منو پس بگير» سر دهد.

در اثر رفتارهاي تحقيرآميز او و دوستانش(معروفي، گيلاني، نوري‌زاده و...) خانم مهناز خويي فريب خورده و مفقود شد. هرزگي‌هاي خويي باعث شكست‌هاي وي در چند ازدواجش با همسران خارجي شده است.

رجانیوز


سیخونک: استاد دکتر اسماعیل خویی شاعر بلند آوازۀ معاصر در ردیف بزرگترین مدافعان حقوق اجتماعی مردم ایران، در تمام طول حیات پربار هنریش بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: