سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۱۴

روزنامه آرمان هم توقیف شد

روزنامه آرمان هم توقیف شد

بعد از خبر توقیف روزنامه فرهنگ آشتی، روزنامه آرمان نیز همزما توقیف شد.


به گزارش موج سبز آزادی، این روزنامه که در حدود ۵۰ شماره منتشر شده بود امروز با حکم هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد. حسین عبدالهی، سردبیر روزنامه آرمان، به بی بی سی گفت که خبر تعطیلی روزنامه "پیش از تشکیل جلسه هیات نظارت به آنها رسیده است."

آقای عبدالهی تاکید کرد که انتظار آنها از هیات نظارت بر مطبوعات این بوده که "اگر موردی (در خصوص مطالب روزنامه هست) قبلا در مورد آنها به نشریه تذکر داده می شد."

سردبیر روزنامه توقیف شده آرمان معتقد است که تعطیلی یک روزنامه بالقوه دارای "تبعات منفی" برای جامعه است، آنهم در زمانی که جامعه نیاز به وحدت و آرامش دارد. به گفته آقای عبدالهی "باید سیگنالهای مثبت به جامعه ای که دارای التهاب است، داد"

او گفت که اتهام وارد شده به روزنامه درج مطالب خارج از روش روزنامه است. آقای عبدالهی می گوید که روش روزنامه آرمان "اطلاع رسانی" است و "اگر در غالب اطلاع رسانی اخبار (ی) نمی گنجد (هیات نظارت) می بایستی آن را به روزنامه اطلاع می داده است."

آقای عبدالهی گفت که روزنامه آرمان در چارچوب "نظام اسلامی ایران" فعالیت می کند.

توقیف این دو روزنامه در حالی اتفاق افتاده است که پیشتر انجمن دفاع از آزادی مطبوعات با انتشار بیانیه ای نسبت به وضعیت روزنامه نگاران ابراز نگرانی کرده بود.


موج آزادی

هیچ نظری موجود نیست: