سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۱۴

جنگ قدرت در حال اوجگیری است

يادداشت يد الله جواني در انتقاد از محس رضايي ؛
حمله سرتيپ به سرلشگر
همراستا نشان دادن دكتر محسن رضايي با « جنگ نرم براي بي اعتماد ساختن مردم به ساز و كارهاي كنوني براي اداره كشور » در حالي است كه وي به مدت 16 سال فرماندهي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را در يكي از حساس ترين مقاطع تاريخي كشورمان بر عهده داشته است
شفاف : سايت خبري تحليلي ستادهاي امتداد مهر محمود احمدي ن‍ژاد در انتخابات گذشته رياست جمهوري امروز به قلم سردار يد الله جواني رئيس اداره سياسي سپاه يادداشتي را در نقد طرح اخير محسن رضايي فرمانده سابق سپاه پاسداران و دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام منتشر كرد .

سردار جواني با اشاره به اينكه طرح هاي جديد براي رفع معايب قوانين فعلي مطرح مي شوند نوشته است : « اگر اين پيش فرض را مورد توجه قرار دهيم، طرح اين ايده در فضاي كنوني كشور، مبتني بر اين نگرش است كه ساز و كارهاي كنوني براي برگزاري انتخابات سالم و اطمينان بخش مناسب نبوده و براي برگزاري انتخابات سالم كه هيچ خدشه اي بر آن وارد نباشد بايد ساز و كارهاي جديد و از جمله «ايجاد كميته ملي انتخابات» بدون مداخله دولت شكل گيرد. »

سردار جواني در ادامه يادداشت خود مدعي شده است : « ناگفته پيداست كه پيش فرض همه اين مسائل، در واقع زدن نوعي مهر تأييد بر صحت ادعاي انجام تقلب در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري است. با توجه به روشن شدن پشت صحنه حوادث اخير و اعترافات متهمين اغتشاشات در خصوص انگيزه هاي سياسي اصلاح طلبان از طرح تقلب در انتخابات، معلوم نيست آقاي رضايي كه داعيه اصولگرايي دارد با چه هدف و انگيزه اي، طرحي را مطرح مي سازد كه پيش فرض آن ناكارآمدي ساز و كارهاي كنوني براي صيانت از آراي مردم است. طي سي سال گذشته انتخابات بسياري در ايران برگزار گرديد و هيچ يك از انتخابات پيشين به سرنوشت انتخابات دهم مبتلا نگشت.»



جواني سپس با اشاره به برخي اعترافات داداگاه هاي اخير نوشته است : « اگر در انتخابات دهم رياست جمهوري اين حوادث رخ داد و جرياني مدعي انجام تقلب در انتخابات گرديد و با كشاندن هواداران به خيابان و فراهم ساختن بسترهاي بي نظمي و اخلال در امنيت عمومي، نظام اسلامي را به چالش كشاند، تمامي اين رفتارها و اتهام زدن ها به نظام مبتني بر طرحي از قبل طراحي شده بود و اصلاح طلبان مصمم بودند به هر شكل ممكن بر قدرت سياسي از طريق انتخابات دهم تسلط پيدا كرده و با بهره گيري از تجارب دوران اصلاحات، تغييرات ساختاري را به شكل نوين و با شيوه هاي جديد و با ظاهري موجه دنبال نمايند.»

در ادامه اين يادداشت سردار جواني تأكيد كرده است : « حال كه روشن شده تقلب يك سناريو بوده و انتخابات در نهايت سلامت انجام گرفته، ارائه طرحي چون «كميته ملي انتخابات» براي پاسخ به چه نيازي و براي حل كدام مشكل صورت مي پذيرد؟ آيا اين قبيل طرح ها در راستاي همان جنگ نرم براي بي اعتماد ساختن مردم به ساز و كارهاي كنوني براي اداره كشور و پيشبرد امور نيست؟البته ممكن است ارائه كننده طرح (در حد يك عنوان كلي) اساساً به پيش فرض هاي مذكور در اين يادداشت بي توجه بوده باشد، لكن بايد توجه داشته باشند كه از پيامدهاي بيان چنين طرحي در فضاي كنوني، نوعي تأييد ادعاي تقلب در انتخابات است. ادعايي كه با اثبات بي پايه و اساس بودن مدعيان اصلي آن همچنان بر آن اصرار مي ورزند. البته دليل اين اصرار روشن است. اگر آنان بپذيرند كه تقلبي در كار نبوده، بايد پاسخگوي بسياري از مسائل و حوادث پس از انتخابات باشند. شايد طرح تشكيل كميته ملي انتخابات هم، از همين منظر ارائه شده باشد، چرا كه رفتار آقاي رضايي (البته با شيوه اي متفاوت) نيز پس از انتخابات، در راستاي دامن زدن به شائبه تقلب در انتخابات بود. »



همراستا نشان دادن دكتر محسن رضايي با « جنگ نرم براي بي اعتماد ساختن مردم به ساز و كارهاي كنوني براي اداره كشور » در حالي است كه وي به مدت 16 سال فرماندهي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را در يكي از حساس ترين مقاطع تاريخي كشورمان بر عهده داشته است و اكنون نيز به مدت بيش
از يك دهه است كه دبيري مجمع تشخيص مصلحت نظام را بر عهده داشته است .

شفاف

هیچ نظری موجود نیست: