سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۱۴

نه در غربت دلی شاد و نا جایی در وطن دارم!

محمود خان ما، همان رئیس جمهور بیست و چهار میلیونیِ معروف، از سوی یهودیان نیز طرد و رانده شد! اسراییلی ها هم او را نخواسته و همانند مسلمانان از پذیرشش بعنوان یک همکیش سر باززدند. و گفتند: جنسِ بد بیخ ریشِ صاحبش! این یعنی چوب دو سر طلا! از سویی آقای خزعلی و بسیاری از مسلمانان با تکیه بر توضیحات شناسنامه اش، او را همانند عسگراولادی نومسلمان، یک یهودی تبار میدانند؛ و عده ای دیگر همانند مونشه امیر، به رد موضوع پرداخته است. بخوانید:

گفتار رادیو اسرائیل در باره اقدام زشت روزنامه دیلی‌تلگراف در مورد رئیس‌جمهور

سیاست > چهره ها - روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف به تازگی در مقاله ای زشت،غیراخلاقی و مبتنی بر دروغ، محمود احمدی نژاد را بر اساس نام فامیل سابق اش و نقل قول هایی که در این باره وجود دارد، یک یهودی خواند و دوباره در حالی که پیش از این نیز این مساله در رسانه های اینترنتی منتشر شده بود، آن را در کانون توجه افکار عمومی قرارداد.


روزنامه دیلی تلگراف در مقاله خود تصویری از شناسنامه محمود احمدی نژاد را به سخنانی از مهدی خزعلی مستند و در نهایت بار دیگر مساله یهودی تبار بودن وی را مطرح کرد. متاسفانه این گزارش در سطح گستردهای در وبلاگها انتشاریافت و یک روزنامه اسراییلی نیز ادعاکرد یکی از اقوام احمدی نژاد که در اسراییل زندگی می کند این خبر را تایید می کند!

پس از انتشار گزارش جنجال برانگیز روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف ،حتی مونشه امیر سردبیر بخش فارسی وبسایت وزارت خارجه اسراییل با انتشار نوشتاری شبهه یهودی بودن احمدی نژاد را تکذیب کرد.

مونشه امیر در نوشتار طولانی خود با جعلی خواندن گزارش این روزنامه انگلیسی، دلایلی در رد یهودی بودن احمدی نژاد مطرح و تاکید کرده که این دلایل را در پاسخ به شبکه های رادیو و تلویزیونی و همچنین رسانه های نوشتاری اسراییلی که همه مشتاق هستند بدانند آیا احمدی نژاد یک یهودی است، مطرح می کند.

سردبیر بخش فارسی وبسایت وزارت خارجه اسراییل می نویسد: این ادعا توسط مهدی خزعلی فرزند آیت الله ابوالقاسم خزعلی برای نخستین بار عنوان شد. آن هم بیش از چهارسال پس از آغاز ریاست جمهوری احمدی نژاد و یکی دو هفته پس از اعتراض های مردمی علیه انتخابات ... و اعلام پیروزی احمدی نژاد. هدف آشکار این اقدام مکروه، بد نام ساختن احمدی نژاد و جنگ روانی علیه رژیم بوده است. حتی آیت الله خزعلی فرزند خود را مطرود دانست.

مونشه امیر با اشاره به روستای آرادان محل تولد محمود احمدی نژاد در ادامه استدلال کرده که «اصولا یهودیان به دو علت همیشه در شهرهای بزرگ ساکن بوده و از زندگی در روستاها دوری جسته اند؛ در شهر امنیت فردی برای اقلیت های دینی بیشتر است. مقامات انتظامی قوی تر هستند و مردم تعصب کمتری دارند. علاوه براین، یهودیان برای اجرای فرائض دینی خود به کنیسا و قصابی و مدرسه یهودی و گورستان یهودی و غیره نیاز دارند که در روستاها نمی توان آن را تامین کرد.»

مونشه امیر دلایل دیگری هم آورده است: پدر احمدی نژاد یک آهنگر بوده است. در طول 2700 سال تاریخ یهودیان در ایران، موردی ذکر نشده است که حرفه یک یهودی آهنگری باشد.

وی سپس به اصل نام «سبورجیان» اشاره و تاکید کرده که چنین نامی در میان یهودیان ایرانی رایج نبوده و در ادامه در دفاع از تغییر نام احمدی نژاد نوشته است: خبرنگار دیلی تلگراف ادعا کرده است که نام خانوادگی سبورجیان در میان یهودیان بسیار رایج است. بیاید و از میان یهودیان ایران و جهان حتی یک خانواده را نشان دهد که چنین نامی دارد.


واقعا اصلیت احمدی نژاد یهودی است؟ چاپ ايميل
14 مهر 1388
نام خانوادگی او درگذشته "صبورجیان" بوده و دربخش توضیحات شناسنامه وی آمده که :
" نام خانوادگی به دلیل گرویدن به دین اسلام تغییر یافته است " ...

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازروز،"دیلی تلگراف" با بیان این مطلب می نویسد؛ بله، اصلیت او یهودی است. روزنامه دیلی تلگراف این ادعا را برپایه توضیحات شناسنامه رییس جمهور ایران مطرح کرده است...

ادعا در مارس ۲۰۰۸ زمانی که احمدی نژاد شناسنامه خود را برای انتخابات در دست داشت مطرح گردید. دو روزنامه نگار دیلی تلگراف بر این پایه ادعا کرده اند که رییس جمهور ایران، به عنوان تکذیب کننده هولوکاست، درواقع اصلیت یهودی دارد.

نام خانوادگی او در گذشته "صبورجیان" بوده و در بخش توضیحات شناسنامه وی آمده که: "نام خانوادگی به دلیل گرویدن به دین اسلام تغییر یافته است". دو روزنامه نگار در ادامه نوشته اند که این نام خانوادگی در لیست مربوط به یهودیان که وزارت کشور نیز آن را مورد تأیید قرار داده به چشم می خورد.

غیرممکن است؟

حتی اگر رییس جمهور ایران بپذیرد که نام خانوادگی اش تغییر کرده، هیچ گاه نخواهد پذیرفت که در اصل به چه نژاد و مذهبی تعلق دارد. ولی به گفته میرجاودان فر، کارشناس امور مربوط به ایران و نویسنده زندگی نامه احمدی نژاد که در سایت "پولیتیکو" آمده، این داستان را نمی توان باور کرد. او می گوید: "صبورجیان یک نام تقریباً مشترک است و در ایران بسیاری از مسلمانان و یهودیان هستند که از یک نام خانوادگی برخوردارند."

برخی از تحلیلگران با توجه به این موضوع توضیحی برای سخنان ضد یهودی او پیدا کرده اند. علی نوری زاده از مرکز مطالعات ایرانی و عرب، به روزنامه تلگراف گفت: "روشن شدن اصلیت محمود احمدی نژاد بسیاری از مسایل را در مورد شخصیت او توضیح می دهد. هر خانواده یا شخصی که به یک دین جدید می گرود، اعتقادات و مذهب قبلی خود را به باد انتقاد می گیرد و آن را محکوم می کند. او با بیان اظهارات ضد اسراییلی سعی می کند داشتن هرگونه رابطه با یهودیان را کم رنگ و تکذیب کند. در واقع او خود را در یک جامعه شیعه اصولگرا در معرض خطر می بیند."

رییس جمهور ایران هرگز این موضوع را مخفی نکرده که والدینش در زمان انتقال به تهران در سال های ۱۹۵۰ نام خانوادگی خود را تغییر داده اند، ولی هیچ گاه دلیل این تغییر نام و اصلیت خود را بیان نکرده. روزنامه تلگراف در این رابطه می نویسد که اطرافیان او دلایل مذهبی و فشارهای اقتصادی را ذکر می کنند. این درحالی است که مهدی خزعلی، یک وبلاگ نویس ایرانی، تابستان امسال به دنبال زیر سؤال بردن اصلیت رییس جمهور ایران دستگیر و بازداشت شد.

احتمالاً این مقاله که در پر فروش ترین روزنامه انگلستان به چاپ رسیده، سر و صدای زیادی به راه خواهد انداخت. این درحالی است که روزنامه هارتص نیز مقاله ای را به این موضوع اختصاص داده است.

منبع: لوپوئن، ۴ اکتبر

هیچ نظری موجود نیست: