سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۱۵

گیجی و عقیمی،هدیه پارازیتهای ماهواره ای!

تابان: پارازیت های ماهواره ای علاوه بر گیجی و خستگی باعث بروز عقیمی می شودضمن آنكه قدرت امواج پارازیتهای ماهواره ای و مسافت ارسال و مدت توقف در برابر آن در مضر بودن یا نبودن آن تأثیر دارد.

مهندس جلیل خان بابایی، كـارشنـاس امـور ماهواره ای و مخابراتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «فردا» گفت: مواردی مثل قدرت امواج پارازیتهای ماهواره ای و مسافت ارسال و مدت توقف در برابر آن در مضر بودن یا نبودن آن تأثیر دارد.

وی ادامه داد: فرد به خاطر قرار گرفتن طولانی در برابر این تشعشعات دچار سرگیجه های طولانی می شود.

خان بابایی گفت: قرار گرفتن در تشعشع پارازیت آنتن هایی با زاویه 90 درجه و مستقیم در مدت زیاد منجر به عقیمی می شود. در شرایط عادی این تشعشعات آن قدر زیاد نیست اما در اثر زمان زیاد و شرایط قرار گرفتن، منجر به عقیمی شده و كوچكترین آثار آن خستگی مفرط و حالت گیجی است.

وی افزود: پارازیت یا نویز ماهواره ای كه برای جلوگیری از پخش برنامه های برخی شبكه های ماهواره ای فرستاده می شود از چندین نقطه در سطح شهر ارسال می شود.

این كارشناس امور ماهواره ای و مخابراتی با تاكید بر اینكه فرستنده های تلویزیونی و حتی امواج مایكروویو تاثیر بیشتری حتی از امواج موبایل روی انسانها دارد ، گفت: از آنجا كه مردم در طول شبانه روز با كنترل از راه دور تلویزیون سرگرم هستند، ‌حتی فكر نمی كنند كه این امواج تا چه حد از پارازیت های ماهواره ای مضرتر است . پارازیت ها سلامت شهروندان را به خطر انداخته مسعود پزشكیان خواهان برسی جدی تاثیرات مخرب پارازیت های ماهواره ای در سلامت و روان انسان شد.

مسعود پزشكیان نماینده تبریز و عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «فردا» اظهار داشت: از نهادی كه مسول پخش پارازیت برای مختل كردن ماهواراها در شهر تهران است خواهش می كنیم به عواقب جدی این امواج مخرب بر سلامت شهروندان تهرانی توجه داشته باشد.

نماینده تبریز خاطرنشان كرد: متاسفانه پخش پارازیت به صورت كاملا بی ضابطه ای صورت میگیرد و در این خصوص به تنها چیزی كه توجه نمی شود سلامت شهروندان است.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه در مورد تاثیرات مخرب پارازیت تفسیر های مختلفی وجود دارد اظهار داشت: شایع ترین اثر پارزیت ها تاثیر بر روح و روان افراد و مسائل ذهنی آنها است.

نماینده تبریز با اشاره به نقش نظارتی مجلس در دفاع از حقوق شهروندان گفت: مجلس در این مورد باید به صورت جدی وارد شود و از سلامت مردم دفاع كند.

هیچ نظری موجود نیست: