سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۱۵

رهبر: هاشمی اساساً اعتقادی به تقلب در انتخابات ندارد










حجت الاسلام محمد تقی رهبر در گفتگو با "شبکه ایران"جلسه روز گذشته اعضای هیئت رئیسه فراکسیون روحانیون مجلس با هاشمی رفسنجانی را "خوب" توصیف کرد و اظهار داشت: مسائل روز کشور در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و آقای هاشمی هم دغدغه های خودش را بیان کرد.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که هاشمی رفسنجانی درباره باطل بودن شایعه تقلب در انتخابات شک ندارد، تصریح کرد: در جلسه هیئت رئیسه فراکسیون روحانیون مجلس با آقای هاشمی، درباره ادعای تقلب در انتخابات بحثی نشد چرا که مواضع آقای هاشمی در ابتدای جلسه مشخص کرد که ایشان از اساس اعتقادی به آن ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از هاشمی پرسیده شد که چرا اکنون به فکر تهیه طرح وحدت ملی افتاده و در زمان فتنه سکوت کرده بود، گفت:‌ اینگونه مباحث مطرح نشد، چرا که در این جلسه آقای هاشمی بیشتر درباره آینده کشور سخن می گفت .

رهبر در ادامه مصاحبه با خبرنگار ما در خصوص مواضع هاشمی در قبال آشوبگران اظهار داشت:‌ آقای هاشمی گفت که من بارها در اظهار نظرات خود، مواضع صریحی در برابر آشوبگران داشته‌ام و آن ها را توصیه به قانونگرایی کرده‌ام ولی متاسفانه برخی از آنان از دایره نظام خارج شده و دیگر به حرف من هم گوش نمی‌دهند.

وی خواسته هیئت رئیسه فراکسیون روحانیون از هاشمی در این جلسه را تنش زدایی از فضای کنونی جامعه خواند و تصریح کرد: ما از آقای هاشمی خواستیم تا کسانی را که از سران آشوب هستند، با بیانیه ها و نوشته های مکرر در کشور تنش آفرینی می‌کنند و در این انتخابات نشان دادند که از نظام خارج هستند را به مراجع قضایی بسپارد.

هیچ نظری موجود نیست: