سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۱۵

تناقض شگفت آور در برخورد دوگانه با آمریكا

حتی در صورت فرض پذیرش ادعای انجام ملاقات خاتمی با سوروس، این سوال مطرح می شود كه آیا ملاقات دو فردی كه فاقد مسئولیت رسمی در دولتهای ایران و آمریكا هستند، از ملاقات وزیر خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی با شورای روابط خارجی و نماینده رسمی اوباما مهمتر است؟
در حالی كه روزنامه های چهارقلوی افراطیون، هفته گذشته بیشترین حملات را علیه سید محمد خاتمی به اتهام دیدار سه سال قبل با سوروس انجام داده اند، این جریان نسبت به ملاقات های محرمانه و آشكار منوچهر متكی و سعید جلیلی با مقامات آمریكایی به سكوت همراه با تمجید و تحسین می پردازند.

به گزارش خبرنگار «آینده»، طرح موضوع ادعای ملاقات سید محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق كشور با جرج سوروس چهره غیردولتی آمریكا در 14 سپتامبر 2006 در حالی از سوی رسانه های زنجیره ای فراطیون شامل خبرگزاری های فارس و ایرانا، روزنامه های كیهان، ایران، وطن امروز و جوان و سایت های خبری آنان به نقل از ادعای نقل قول فردی از سوروس به مهمترین موضوع تبدیل شد كه با پیگیری های به عمل آمده از سوی سایر رسانه ها، چنین مطلبی در سایت جرج سوروس منتشر نشده. دفتر سوروس نیز دیدار وی با خاتمی را رد كرده بود.

با این حال، بر اساس پیگیری مستمر برخی رسانه های اصولگرا از جمله سایت احمد توكلی، سوروس قصد دیدار با خاتمی را داشته است كه به دلیل نوع ویزای خاتمی این امكان فراهم نشده است.

اگرچه تكذیب این ملاقات توسط دفتر خاتمی و دفتر سوروس نیز رسانه های افراطی را قانع نكرد، اما اكنون كه اخبار ملاقات وزیر خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی با مقامات رسمی آمریكا منتشر شده، سكوت این جریان بر شگفتی ناظران افزوده است.

چرا كه حتی در صورت فرض پذیرش ادعای انجام ملاقات خاتمی با سوروس، این سوال مطرح می شود كه آیا ملاقات دو فردی كه فاقد مسئولیت رسمی در دولتهای ایران و آمریكا هستند، از ملاقات وزیر خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی با شورای روابط خارجی و نماینده رسمی اوباما مهمتر است كه این رسانه ها نسبت به ملاقات سه سال قبل یك آمریكایی با خاتمی، اقدام به واكنش شدید كرده، اما نسبت به ملاقات مسئولان دولتی اقدام به سكوت و ستایش می كنند؟

پرسش دیگری كه در افكار عمومی مطرح است، نحوه برخورد با دولت آمریكاست كه عضویت در شبكه هایی چون Facebook یا Twiter ارتباط با دولت آمریكا تلقی می شود، اما مذاكرات با دولتمردان آمریكایی از نظر سایت های خصوصی با دولت مردان آمریكایی، استكبارستیزی جلوه داده می شود!

هیچ نظری موجود نیست: