سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱۷

اطلاعات رسمي از بخشي از جنايات کهريزک

با پخش گزارش شب گذشته واحد مركزي خبر درباره بازداشتگاه كهريزك، اولين اطلاعات رسمي و واقعي درباره اين بازداشتگاهمخوف منتشر شد.
به گزارش ساست خیری نیمروز بنا بر اظهار مسوول بازرسي ناجا در اين گزارش، كه شب گذشته از بخش خبري بيست و سي شبكه دوم سيما پخش شد، در روز جمعه 19 تير ماه، 145 نفر از بازداشتي ها كه در ميان آنها 10 نفر دانشجو وجود داشته است، به سوله وحشتناك كهريزك كه براي نگهداري اراذل و اوباش ايجاد شده است، منتقل مي شوند و در يك سوله 70 متري ، 145 نفر از بازداشتي ها و 25 نفر از اراذل و اوباش نگهداري مي شوند.
نگهداري 170 نفر در 70 متر مربع به معناي سرانه حدود 4دهم متر مربع براي هر نفر است كه يك پنجم سرانه بدترين زندانهاي انفرادي در جهان با مساحت 1*2 متراست.
بنا بر اظهار مسوول دادسراي نيروهاي مسلح، از مسوولان بازداشتگاه كهريزك تنها 4 نفر دستگير شده و 6 متهم ديگر هم با قرار آزاد هستند.
از 145 نفر مذكور نيز تنها 62 نفر به دادسرا مراجعه كرده اند كه از اين تعداد هم تنها 50 نفر شكايت كرده اند و بنا بر اظهار يكي از اين افراد، از شكايت وحشت دارند.
پس از تعيين كميته در استانداري نيز 118 نفر به اين كميته مراجعه كرده اند كه 65 نفر از آنها به بيمارستان معرفي شده اند و مجموعا 98 ميليون تومان به اين افراد خسارت پرداخت شده است.
با وجود لزوم قدرداني از پخش گزارش مذكور كه برخلاف اكثر گزارشهاي ديگر صداوسيما درباره وقايع اخير، بخشي از دغدغه هاي معترضان و آسيب ديدگان را منعكس كرد، باور اين كه از مجموع فرماندهان و پرسنل ناجا تنها 4 نفر در جناياتي كه طبق گزارش صداوسيما دست كم به قتل 3 تن از جوانان كشورمان(محسن روح الاميني، محمد كامراني و جوادي فر) منجر شده سهيم باشند، دشوار است.به ويژه آن كه نگهداري و شكنجه صدها نفر قطعا به بيش از 20 نفر پرسنل احتياج دارد و قطعا چندين نفر از فرماندهان ناجا در سطوح استان و بالاتر دست كم در جريان موضوع بوده اند.
توجه به اظهارات دكتر روح الاميني در حضور رهبر انقلاب كه صراحتا خواستار قصاص عاملان جنايت كهريزك شد و اظهاراتش با عبارت «خيلي خوب» رهبري تاييد شد، تفاوت پيگيري واقعي اين جنايات را با رويه نشان داده شده در گزارش كه صرفا از سوي مسوول بازرسي به تخلف از آن ياد مي شد را روشن مي كند.

سحام نیوز

هیچ نظری موجود نیست: