سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱۷

احمدی مقدم، فرمانده نيروی انتظامی کشور: آزار جنسی زندانيان بازداشتگاه ‌کهريزک صحت ندارد، فارس


دیوار بلندِ حاشا

خبرگزاری فارس: فرمانده نيروی انتظامی کشور آخرين روند بررسی پرونده بازداشتگاه کهريزک را تشريح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، اسماعيل احمدیمقدم دوشنبه شب در جمع خبرنگاران در شهرستان سراوان با بيان اينکه کسانی که تلاش میکنند روز قدس را از هدف اصلی آن منحرف کنند، ماهيت خودشان را برای مردم افشا میکنند، اظهار داشت: روز قدس متعلق به فلسطين است و نبايد از هدف اصلی آن خارج و به اهداف سياسی آلوده شود.

وی ادامه داد: قطعا حوادث خاصی در اين روز روی نمیدهد زيرا با افشاگریهايی که در زمينه علت شبههتقلب انجام شده، امروز همه چيز برای مردم ايران روشن شده است.
فرمانده نيروی انتظامی کشور افزود: همه مردم ايران بايد در روز قدس شرکت کرده و در محکوميت رژيم صهيونيستی شعار دهند و نبايد آنرا به اهداف سياسی تبديل کنند.
وی گفت: به طور قطع با توجه به برخی اطلاعيههای صادر شده، در روز جهانی قدس حوادث شبيه اواخر خرداد ماه در کشور تکرار نمیشود.
احمدی مقدم افزود: تقلب در انتخابات، دروغ و فتنهای بود که در واقع در جامعه شکاف ايجاد کرد و سبب بیاعتمادی شد.
فرمانده نيروی انتظامی اضافه کرد: اما خوشبختانه در اين زمينه رفع ابهام شد و مردم نسبت به تمامی اتفاقها هوشيار شدند.
وی همچنين به آخرين روند بررسی پرونده بازداشتگاه کهريزک اشاره کرد و گفت: نيروی انتظامی اخيرا در راستای پاسخگويی، مسئوليتپذيری و شفافسازی، گزارشی جامع را با همکاری رسانه ملی برای آگاهی مردم پخش کرد.
وی ادامه داد: اين اقدام برای جلوگيری از بزرگنمايی شکنجه و مسئله جنسی که به هيچ عنوان صحت ندارد، صورت گرفت.
فرمانده نيروی انتظامی گفت: در زمينه شکنجه و شرايط بد بهداشتی بر اساس فيلمها‌، مستندها و مصاحبه با کسانی که در بازداشتگاه بودهاند، پرونده تکميل شد.
احمدیمقدم تصريح کرد: اکنون پرونده بدون هيچ نقطه کور و ابهامی در اختيار مرجع قضايی قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست: