سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱۷

سازمان دهندگان لباس شخصی ها چه كسانی هستند؟

نظامی كه برای پایداری خود نیازمند گروهی اراذل و اوباش و شعبان بیمخها باشد قطعاً دیگر اسلامی نیست و این دقیقاً همان عاملی است كه موجب شده تا رهبر انقلاب چند بار در اظهارات علنی و دهها بار در ملاقاتهای خصوصی بر شناسایی و برخورد با این گروه تأكید كند.

داشتن انگیزه و غیرت دینی و انقلابی مجوزی برای اعمال خودسرانه و برخوردهای غیرقانونی حتی با قانون شكنان و اغتشاشگران نیست...اگر قرار باشد هر كس كه ظاهری حزبالهی دارد و مدعی دفاع از ولایت و انقلاب است با قمه، چاقو و زنجیر بدون آن كه هیچگونه بررسی قانونی صورت گیرد به هر كس حمله كند، نتیجهای بسیار دردناك در انتظار جامعه است.

در واقع اگر اغتشاشگران با اقدامات خرابكارانه خود به اموال عمومی و حتی نیروهای پلیس آسیب میرسانند اقدامات گروههای خودسر، لباسشخصیها و یا ناشناسها به اصول قوام و مشروعیت و كارآمدی نظام را هدف قرار میدهد، نظامی كه برای پایداری خود نیازمند گروهی اراذل و اوباش و شعبان بیمخها باشد قطعاً دیگر اسلامی نیست و این دقیقاً همان عاملی است كه موجب شده تا رهبر انقلاب چند بار در اظهارات علنی و دهها بار در ملاقاتهای خصوصی بر شناسایی و برخورد با این گروه تأكید كند.

این شائبه كه برخی عوامل امنیتی و قضایی و سیاسی چندان از عملكرد نیروهای خودسر ناراضی نبودهاند را نمیتوان انكار كرد. ده سال زمان كمی برای شناسایی و مجازات پیچیدهترین شبكههای مافیایی و زیرزمینی نیست چه رسد به تعدادی از افراد با فرهنگ چاله میدانی، ‌چرا عوامل حمله به خوابگاههای دانشجویی در تیر 1378، خرداد 1382 و خرداد 1388 تا كنون شناسایی و محكوم نشدهاند. به كار گیری تعبیر ناشناس از سوی رهبر انقلاب علاوه بر آنكه اصل حسن نیت این افراد را زیر سؤال میبرد نشان میدهد كه عوامل قضایی و امنیتی حتی به ارائه گزارش دقیقی نسبت به شناسایی هویت این افراد به بالاترین مقام كشور اقدام نكردهاند.

... در شرایط فعلی نیز برخورد با پدیده نیروهای لباسشخصی و خودسر، حامیان، آمران، سازماندهندگان و مماشات كندگان آنها درهر پست و مقام اجرایی،‌سیاسی، نظامی و قضایی اقدامی است كه از سوی رهبر انقلاب مورد تصریح قرار گرفته است و تغییر و تحول در مقامات قضایی به ویژه دادستانی تهران این امیدواری را به وجود آورده كه حلقه بسته حامیان لباس شخصیها در نظام شكسته شود و یك بار برای همیشه با این گروه برخورد قاطع صورت گیرد، مطمئن باشید اگر تعدادی از این چهرهها به جرم قتل، ضرب و شتم، ارعاب به چوبه دار یا حبسهای طویلالمدت سپرده شوند، دیگر فضای جامعه به اراذل و اوباش اجازه قدرتنمایی نخواهد داد.
...اگر در كنار پخش دهها بار تصاویر كتك خوردن یك بسیجی، اندكی از جفاهای وارد شده به مردم توسط نیروهای خود سر نیز تبیین شود و عوامل این جریانات با پخش تصاویر آنها معرفی و سپس در دادگاهی كه برای نخستینبار توسط رضایی فرمانده اسبق سپاه پاسداران پیشنهاد شد و اكنون برگزاری آن توسط جعفری فرمانده فعلی سپاه وعده داده شده محاكمه شوند، قطعاً بسیاری از مردم حساب این گروه خودسر و جنایتكار را از نظام جدا خواهند كرد و امكان احیای وجهه بسیج، سپاه و نیروی انتظایم كه دراین حوادث لطمه بسیاری دیده است فراهم میشود.

... علمكرد صورت گرفته پس از انتخابات كه موجب قتل دهها نفر و جرح صدها و شاید هزاران نفر شده است موجی از نفرت را در میان خانوادههای آسیبدیدگان و حتی اكثر معترضین پدیده آورده است. نفرتی كه اگر در بسترهای قانونی و با مجازات كردن عاملان آن تخلیه نشود ممكن است اقدامات خودسرانه بعدی را در پی داشته باشد،‌اینكه در آینده هر فردی كه ظاهری انقلابی و حزبالهی داشته باشد به یك هدف بالقوه برای انتقامگیری تبدیل شود، خطری است كه حتی تصور آن موجب تشویش در جامعه میشود...

متن كامل را در اینجا بخوانید.

آینده

هیچ نظری موجود نیست: