سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱۷

نیروهای امنیتی اسناد جنایات را بردند

سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۸۸
یورش به کمیته پی گیری وضعیت آسیب دیدگان

روز گذشته نیروهای امنیتی با یورش به دفتر کمیته پی گیری وضعیت آسیب دیدگان اخیر در ستاد میرحسین موسوی، تمام اموال و اسناد آن را توقیف کرده و بدون هیچگونه صورتجلسه ای با خود بردند.

کمیته پی گیری وضعیت آسیب دیدگان که به ریاست علیرضا بهشتی و زیر نظر ستاد میرحسین موسوی، نامزد معترض به انتخابات 22 خرداد تشکیل شده بود، محل مراجعه بسیاری از مردمی بود که فرزندانشان یا در بازداشت به سر می برند و یا در وقایع بعد از انتخابات جان باخته اند.

براساس گزارش سایت اینتر نتی نوروز، نیروهای امنیتی در پاسخ به اعتراض مسولان دفتر مبنی بر اینکه باید طبق قانون، برای اموال و اسناد توقیفی صورتجلسه نوشته شود گفته اند اصلا قرار نیست این اموال بازگردانده شود که لازم باشد صورتجلسه کنیم.

یورش نیروهای امنیتی به دفتر کمیته پی گیری آسیب دیدگان در حالی صورت می گیرد که هفته گذشته، علیرضا بهشتی خبر از اضافه شدن 3 جانباخته به لیست جانباختگان بعد از انتخابات داده و گفته بود: نام سه جانباخته دیگر به لیست 69 نفره جانباختگان افزوده شده است و هنوز خانواده شهدایی هستند كه به دلیل جو حاكم بر جامعه به این كمیته مراجعه نكرده اند.

دکتر بهشتی و مرتضی الویری نیز با حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، اسامی و مشخصات این 72 جانباخته را به اعضای این کمیسیون ارائه کرده بودند.

این یورش در حالی صورت می گیرد که انتشار لیست 72 نفره جانباختگان حوادث پس از انتخابات که هفته گذشته صورت گرفت، خشم حامیان دولت را برانگیخته است. چنانچه روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود در مطلبی با عنوان "شما مرده اید خود خبر ندارید" ارگان رسمی جبهه مشارکت را متهم به شایعه سازی و جعل اسامی جانباختگان نمود.

این روزنامه نوشت: "شماری از دیكتاتورهای سیاسی با گردن كلفتی و به قیمت لطمه به امنیت عمومی و جان شهروندان و آسیب به حیثیت ملی تلاش كردند، انتخابات و رأی مردم را از ماهیت بیندازند و این فرآیند دموكراتیك و مسالمت آمیز را تبدیل به گروكشی و چاقوكشی خیابانی كنند. بنابراین خون كشتگان و آسیب دیدگان حوادث به گردن عناصر مذكور سنگینی می كند و با فرار به جلو نمی توانند از پاسخگویی شانه خالی كنند. به عبارت دیگر با ردیف كردن نام قربانیان یا كشتن شمار دیگری از شهروندان كه در قید حیات هستند! ننگ جنایات اخیر از كارنامه حزب مشاركت و شریكان آنها پاك نمی شود."

به باور ناظران یورش نیروهای امنیتی به دفتر کمیته پی گیری وضعیت آسیب دیدگان، تنها یک روز پس از حمله کیهان به انتشار اسامی قربانیان توسط این کمیته، نمی تواند تصادفی باشد. این ناظران یادآوری می کنند که ستون "خبار ویژه" کیهان، که توسط شخص حسین شریعتمداری نوشته می شود، همواره زمینه ساز بسیاری از برخورد ها بعدی با منتقدان حکومت بوده است.

طی روزهای گذشته برخی اخبار حکایت از گذشتن تعداد جانباختگان احراز هویت شده از عدد صد داشت داشت که ماموران امنیتی پیش از اعلام اسامی و مشخصات جانباختگانی که به تازگی هوبت آنها مشخص شده، کوشیده اند مدارک و اسناد مرتبط را از دسترس خارج کنند.

روز آن لاین


هیچ نظری موجود نیست: