سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۳۰

آيت الله خامنه ای گفت رسانه های غربی می خواهند جوّ ايران را «مسموم» کنند

21/09/2009

Ayatollah Ali Khamenei waves to crowd at conclusion of his speech in Tehran, 03 Jun 2008
آيت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ايران طی سخنانی در روزِ عيدِ فطر که از تلويزيون دولتی ايران نيز پخش می شد رسانه های ارتباط جمعی غربی را مسؤل نا آرامی های اخير در ايران خواند و گفت که آنها تلاش دارند تا جوّ ايران را «مسموم» کنند. آقای خامنه ای به رسانه های داخلی هشدار داد که تبليغات مطبوعات خارجی را عليه دولت ايران، پخش نکنند.

آيت الله خامنه ای همچنين اظهار داشت که مقامات آمريکائی در موردِ برنامه ی هسته ای ايران و اين که ايران در پی ساختِ انواعِ موشکهاست، در اشتباه هستند.

سخنانِ رهبر جمهوری اسلامی که فرماندهی کلِ قوای ايران را نيز برعهده دارد اولين واکنشِ رسمی مقاماتِ ايران پس از اقدامِ روزِ پنجشنبه ی آمريکا، مبنی بر متوقف کردنِ برپائی سپرِ دفاعِ موشکی آمريکا در جمهوری چک، محسوب می شد. پرزيدنت اوباما هفته ی گذشته ضمنِ اعلام اين خبر افزود که قصد دارد طرحِ سپرِ دفاعِ موشکی آمريکا در جمهوری چک را با طرحِ بهتری برای مقابله با موشکهای کوتاه و ميان بُردِ ايران جايگزين کند. اين در حاليست که آيت الله خامنه ای در سخنان امروز خود يکبار ديگر تأکيد کرد که ايران با برنامه ی هسته ای خود تنها اهدافِ صلح جويانه را دنبال می کند.

از سوی ديگر ديميتری مِدوِدُف رئيس جمهوری روسيه در گفتگوئی با شبکه ی خبری سی ان ان که ديروز از سوی کاخِ کرملين در اختيارِ رسانه ها قرار گرفت اظهار داشت مقاماتِ اسرائيل به وی اطمينانِ خاطر داده اند که به هيچ وجه، در حالِ طراحی حمله ی نظامی به ايران نيستند. رئيس جمهوری روسيه در اين مصاحبه همچنين از آنچه «حقِ مسلمِ کشورش برای فروشِ سلاح به ايران» خواند دفاع کرد و در پاسخ به خبرنگاری که در موردِ واکنشِ مسکو مبنی بر حمله ی احتمالی اسرائيل به ايران پرسيده بود گفت که اگرچه ايران و روسيه رسماً متحد نيستند، اما اين بدان معنا نيست که روسيه نسبت به وقوعِ چنين پيشامدی، بی تفاوت باشد.
مقاماتِ مسکو و تهران دو سالِ پيش قراردادی نظامی به امضا رساندند که طی آن، روسيه تعدادی سامانه ی ضدِ موشکِ اِس ٣٠٠ به ايران فروخت. اما اين سيستمِ پدافندِ
هوائی هنوز رسماً تحويلِ ايران نشده است.

صدای آمریکا

هیچ نظری موجود نیست: