سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۲۹

قانون گذاران ایران از گزینش های احمدی نژاد برای کابینه جدید انتقاد می کنند

20/08/2009

File picture shows Iranian MPs during a parliamentary session.

قانون گذاران در ایران هشدار می دهند که ممکن است گزینش های محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری، برای کابینه جدید را به چالش بگیرند.

علی لاریجانی، رییس مجلس روز پنجشنبه در گفت و گو با رسانه های دولتی اظهار نظر کرد که برخی از منصوبین فاقد تخصص و تجربه هستند.

محمد رضا باهنر، نایب رییس مجلس، نیز هشدار داد احتمال دارد که قانون گذاران ۵ نفر از وزیران پیشنهادی احمدی نژاد را تایید نکنند. از جمله آنها مسعود میرکاظمی، وزیر بازرگانی است، که برای وزارت نفت در نظر گرفته شده است. کاظمی متحد نیرومند ریییس جمهور دیده می شود اما عقیده بر این است که در صنعت نفت تجربه ندارد.

احمدی نژاد در سال ۲۰۰۵ نتوانست سه گزینش نخست خود را برای وزارت نفت به تصویب مجلس برساند، قانونگزاران می گفتند آنها در صنعت نفت فاقد تجربه هستند. صادرات نفت ۸۰ درصد درآمدهای ایران را تشکیل می دهد.

در میان دیگر گزینش های احمدی نژاد، منوچهر متکی وزیر امور خارجه پست خود را حفظ خواهد کرد، و مصطفی نجار، وزیر سابق دفاع، مسئولیت وزارت کشور را بر عهده خواهد گرفت.

احمدی نژاد قرار است سه زن را نیز به عنوان وزیران بهداشت و درمان، رفاه و امور اجتماعی و آموزش و پرورش، وارد کابینه اش کند.

هیچ نظری موجود نیست: