سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۲۹

حمایت جالب مدیر مسئول سیاست روز از کروبی وموسوی

مدیر مسئول روز نامه سیاست روز از روز نامه های مشهور حامی دولت باانتشار یادداشتی دراین روز نامه به حمایت از کروبی وموسوی پرداخت .

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است :

عليرغم گذشت بيش از دو ماه از قضايا و حواشي انتخابات اخير، گويي قرار نيست وضعيت جامعه به حالت عادي برگردد. چونانکه مقرر است از آرامش اجتناب کنيم! چرا که ناخودآگاه و بطور معمول هر روز را آبستن حوادثي غيرمتعارف و هر روز همگي به انتظار تنشي جديد نشستهايم.
در اين ميان نکته قابل تامل اينجاست که غالب چالشها و بگو مگوهاي چند ماه گذشته در دايره نيروهاي خودي نظام صورت گرفته است. نكته مهمتر اينکه، بازخواني و بررسي موردي شروع هر کدام از اين تنش‌‌ها در رفتارها و اظهارنظرهاي نسنجيده صادره از هر طرف مناقشه، نشان از آن دارد که اگر فاعلان و منفعلان آن حرکت و کلام، کمي سعه صدر و متانت به خرج ميدادند و کمي بيش از گذشته به مصالح کشور مينگريستند و بر احساسات خود فائق ميآمدند بسياري از دعواها و مرافعات اصلا بروز نمي کرد و بدخواهان نظام را خشنود و خرسند نميساخت.
متاسفانه بايد اذعان داشت که دشمنان انقلاب، بيرون از گود، سرخوش از اين اوضاع، نظاره ميکنند که چگونه با کمترين هزينه ممکنه آتش تفرقه و نابرادري در ميان فرزندان انقلاب در حال شعلهور شدن است كه نگارندهمجادله اخير را از جمله تنشهاي فوق برميشمارد. در اين اثنا سياست روز به عنوان يک روزنامه اصولگرا و در عين حال طالب اصلاحبه سمت ارزشهاي جامعه اسلامي، معتقد است که آقايان کروبي و موسوي معاندين نظام نيستند که با چوب راندن معاند با آنان برخورد شود و سوابق انقلابي و ارزشي آقاي کروبي چه قبل و چه بعد از انقلاب و همچنين وضعيت حال ايشان کمافيالسابق، پاي اصول نظام و ولايت ايستاده را شايسته برخي الفاظ و تعابير بکار رفته چند روز گذشته نميداند و عليرغم اينکه برخي انتقادات به ايشان وارد است (که به طرف مقابل هم رواست) بايد به او به عنوان يک دلسوز نظام نگريست که با سليقه و نگاهي ديگر دغدغه ارزشهاي انقلاب دارد و وجود کروبيها و موسويها (فارغ از اينکه از پيشکسوتان و سابقون نظام اسلامي هستند) به عنوان منتقدين روش جاري اداره امور اجرايي کشور را براي دولت يک فرصت در جهت پويايي سيستم اجرايي کشور دانسته و اتفاقا معتقديم که برابر اخلاق سياسي اسلامي و آموزههاي ديني بايد ابزار نقد آنان اعم از حزب، روزنامه و ... را هم فراهم کرد.
لذا حسب رهنمود مقام معظم رهبري بايد با بصيرت، دشمن واقعي را شناخت و دوستان نظام که مخالفت خود را در درون حاکميت و با اعتقاد به ولايت و در چارچوب قانون اساسي ابراز ميکنند را معارض نشمرد و با آنان رفتاري ناشايست نکرد از اين رو به متوليان و مسئولين ذيربط پيشنهاد ميشود سخنان همه مخالفان درون جامعه ازجمله برجستگاني نظير نامبردگان را شنيده و با سعه صدر، متانت و حوصله به بررسي اظهارات آنها پرداخته ومنصفانه تصميم منطقي اتخاذ شود. آن وقت است که ميتوان انتظار داشت ايشان هم از همين رويه تبعيت کنند در غير اين صورت است كه بايد دغدغه خدشه به اعتماد عمومي به عنوان سرمايه ارزشمند نظام اسلامي را بر خود هموار کنيم.

وبلاگ قاعه بازی

هیچ نظری موجود نیست: