سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۲۹

دو تجمع در قم، برای مخالفت و حمایت از سخنان آیت‌الله صانعی


1:39 عصر پنجشنبه، 29 مرداد 1388


برنامهریزی گروهی از طلاب افراطی برای تجمعی غیرقانونی و واکنش هواداران آیت‏ا‏لله صانعی به آن

دو تجمع در قم، برای مخالفت و حمایت از سخنان آیتالله صانعی

در حالی که گروه قاسم روانبخش قصد دارند در ضلع جنوبی حرم حضرت فاطمه معصومه(س) تجمع کرده و سپس به سمت خیابان ارم و میدان امام(ره) راهپیمایی کنند، حامیان آیتالله صانعی نیز تصمیم دارند در برابر دفتر ایشان تجمع و از سخنان ایشان حمایت کنند.


به گزارش آینده‏نیوز از قم، روز گذشته از سوی افراطیون و طلاب تندرو اطلاعیهای مبنی تجمع علیه یکی از مراجع تقلید در سطح گسترده‏ای در این شهر منتشر شده است.

این فراخوان توسط همان نیروهایی انجام شده که پیش از این علیه بزرگانی چون آیتالله جوادی آملی و آیتالله هاشمی رفسنجانی راهپیمایی کرده و شعار داده بودند و اکنون در اطلاعیههایی با اهانت به آیتالله صانعی، خواستار تجمع و راهپیمایی علیه ایشان شدهاند. این گروه که تحت تحریک قاسم روانبخش قراردارند، قصد دارند در ضلع جنوبی حرم حضرت فاطمه معصومه(س) تجمع کرده و سپس به سمت خیابان ارم و میدان امام (ره) راهپیمایی کنند. این در حالی است که به نظر میرسد برای تجمع مذکور مجوزی دریافت نشده است.

گفتنی است، پس از اظهارات صریح آیتالله صانعی علیه برخی اقدامات انجام شده پس از انتخابات، برخی رسانههای حامی کودتا دراقدامی ناشیانه و در تلاش برای مظلوم‏نمایی مدعی شدند که آیتالله صانعی به رئیس دولت کودتا توهین کرده است و این اقدامات حتی پس از اشاره دفتر آیتالله صانعی به کذب بودن این موضوع و نیز انتشار فیلم و متن کامل سخنرانی ایشان که نشان میدهد موضوع لقی به کار رفته مربوط به حکایتی دیگر است هنوز ادامه دارد.

لازم به ذکر است گروه طلاب تندرو تحت نظر قاسم روانبخش تا کنون موجب رنجش شدید مراجع و علمای قم از جمله ائمه جمعه ارشد قم، نظیر آیت‏الله جوادی آملی، آیت‏الله امینی و آیت‏الله استادی شده است و چندی پیش آیت‏الله استادی، مدیر سابق حوزه علمیه قم که به دلیل این تحرکات افراطی موقتاً از اقامه نماز جمعه خودداری کرد، به شدت از این افراد انتقاد نمود و گفت: چرا اين روحاني با احساسات پاك مردم و طلاب بازي كرد؟ چرا هيچ دستگاهي نيست كه با او برخورد كند؟ وي افزود: افرادي كه در اين راهپيماييها كه پس از انتخابات توسط اين روحاني تشكيل شد، شركت كردند بايد استغفار كنند.

در همین حال «موج سبز آزادی» مطلع شده که گروهی از حامیان آیتالله صانعی نیز قصد دارند همزمان با راهپیمایی غیر قانونی مخالفان، در برابر دفتر ایشان تجمع و از سخنان ایشان علیه وضع موجود، اعلام حمایت کنند.

منبع: موج آزادی

هیچ نظری موجود نیست: