سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۲۷

سعيدی، نماينده ولی فقيه در سپاه: فرماندهان اغتشاشات اخير هنوز بيرون از زندان هستند، فارس

سعيدی، نماينده ولی فقيه در سپاه: فرماندهان اغتشاشات اخير هنوز بيرون از زندان هستند، فارس

خبرگزاری فارس: حجتالاسلام سعيدی با بيان اينکه فرماندهان آشوب همچنان در بيرون هستند، گفت: البته به تدريج بايد زمينه برخورد با ديگر عوامل هم فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمين سعيدی نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران در گفتگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رسانی سپاه پيرامون حوادث پس از انتخابات، ارزيابی عملکرد دولت نهم و شاخص ها و ملاکهای کابينه کارآمد در دولت دهم و نيز نقش سپاه و بسيج در مهار اغتشاشات و بحران آفرينی های اخير گفتگو کرده که متن کامل اين گفتگو بدين شرح است:

* به نظر شما اگر در حوادث اخير گروه های سياسی شکست خورده در انتخابات رهنمودهای ولايی مقام معظم رهبری را به گوش جان می خريدند، شرايط سياسی کشور چگونه رقم می خورد؟
_ ريشه مشکلاتی که امروز نظام در اين مسائل داخلی دارد تقريباً از يک جا نشات می گيرد و آن اين است که حکومت دينی بر محوريت ولايت فقيه کاملاً تئوريزه و نهادينه شده است. اصولاً حاکميت دينی و تحقق ولايت فقيه، اصول زيادی را دارد، بيش از ۲۰ اصل بعنوان مبانی حکومت دينی داريم که اگر هر يک از آنها را ناديده بگيريم و يا حذف کنيم از دايره حکومت دينی خارج خواهيم بود، ايده حاکميت دينی برگرفته از تدابير ذات باريتعالی است، رسالت امروز ما دقيقا در چارچوب اصول و مبانی دينی بايد تعريف بشود. اگر در آن چهارچوب تعريف نکنيم از دايره خارج شديم و در واقع نمی توانيم مدعی حکومت دينی باشيم.
اصولاً سه تفکر در صدساله اخير در جلوی بشر وجود داشته و سه انديشه همه جهت گيری های بشر را شکل داده است يکی تفکر مادی گرايی همان تفکری که در قرن گذشته در دنيای مارکسيسم و کمونيسم منشاء تحولاتی شد و ديگر تفکر انسان گرايی که همان امانيسم بود و در دنيای غرب منشاء خيلی تحولات شد.
تفکر سوم هم تفکر خدامحوری است . يعنی اداره بشر و تشکيل حکومت در چهارچوب ايده خدامحوری. اين سه انديشه با هم سازگاری ندارند. انديشه ماده محوری را دنيای مارکسيسم دنبال می کرد که مصداق آن شوروی و چين بودند، انديشه انسان محوری در قالب ليبرال دموکراسی در غرب شکل گرفت و انديشه خدامحوری را انبياء پايه گذار آن بودند.
پيامبر اعظم (ص) حکومتی را بر مبنای خدامحوری شکل داد ائمه معصومين منادی چنين حکومتی بودند ، انقلاب اسلامی ايران به رهبری حضرت امام (ره) و مديريت امروز رهبر معظم انقلاب بر چارچوب خدامحوری استوار است. حکومت در چارچوب خدامحوری يک مجموعه ای است که همه الزامات را با خودش دارد هيچ اصل را نمی توانيم از جای ديگری عاريه بگيريم. اگر يک اصل را حذف کنيم حکومت التقاطی می شود . حکومت طاغوت می شود و ديگر حکومت دينی نمی شود.
حکومت دينی از اصل مشروعيت الهی ، حاکميت و قوانين گرفته تا جزئی ترين مسائل را بايد در همين مجموعه تعريف کنيم. اسلام نظام جامعی است صفر تا صد خودش را با خودش همراه دارد.
از جمله اصول انقلاب، استکبار ستيزی و دفاع از مظلوم است. "اشداء علی الکفار رحماء بينهم " از ديگر اصول قطعی تبعيت محض از رهبری و ولی فقيه است چون قرآن می فرمايد اطيعو الله و اطيعوالرسول و اولی الامر منکم. پيشوای الهی را بايد تبعيت کرد چه در عصر نبوت باشد يا در عصر امامت باشد يا در عصر فقاهت باشد که ما امروز در اين عصر قرار داريم.

خبرنامه گویا

هیچ نظری موجود نیست: