سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۲۷

27مرداد 1388
محسن كدیور:
آیا امروز رهبر جمهوری اسلامی از خدا تقاضای مرگ نمیکند که
این همه شهید را به قبرستان فرستاده است ؟

 به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان،محسن کدیوراخیرا، پس از برگزاری جلسه اول دادگاه متهمان آشوبهای اخیر ، طی سخنان بسیار صریحی در آمریکا برای جمعی از ایرانیان ساکن آن کشور همه تعارفهای متداول را درباره ولایت فقیه کنار گذاشت و این روش حکومت مطلقه را مخالف مردمسالاری و عین دیکتاتوری خواند.

او گفت: کسی بر ما ولایت ندارد ما مهجور نیستیم که ولایت بخواهیم . او با اشاره مستقیم به خامنه ای اظهار داشت : مردم میگویند ما ، رهبر میگوید من ، دقیقا فقیه سالاری با مردم سالاری در تقابل قرار گرفته است . کسی از جانب خدا نصب نشده است .

کدیور سپس با اشاره به استفتاء چند هفته پیش خود از حسینعلی منتظری گفت : امروز مراجع تقلید نیز منتقد حکومت هستند .مرجع مسلم شیعه فتوا داده کسی که شرایط عدالت و تدبیر را از دست بدهد خود بخود معزول است ونیاز به عزل ندارد . او دلیل آورد این حکومت جائر است چون بر علیه مردم از زور عریان استفاده کرده است . شرط عدالت را از دست داده است چون قضات استقلال رای ندارند و قوه قضائیه در خواب است . بنا براین از لحاظ اسلامی این حکومت نا مشروع است .

او آنگاه با اشاره به کیفر خواست دادگاه نمایشی میگوید : در جمهوری اسلامی کوشش برای استقرار دمکراسی جرم محسوب میشود و آن را انقلاب مخملی و براندازی نرم می نامند . با توضیح درباره انقلاب مخملی و براندازی نرم کدیور گفت : من با وضوح میگویم که این مردم ایران هستند که میخواهند قدرت را از شما پس بگیرند .ما میخواهیم به شکل قانونی ، علمی و مسا لمت آمیزاین مفاسد حکومت شما را اصلاح کنیم .

سپس با شرح ماجرای علی و خلخال پای دختر یهودی خطاب به خامنه ای گفت : آیا امروز رهبر جمهوری اسلامی از خدا تقاضای مرگ نمیکند که این همه شهید را به قبرستان فرستاده است ؟

محسن كدیور كیست؟

محسن کدیور محقق اسلامی و نویسنده ۵۰ ساله اهل استان فارس است . او در زمان وقوع انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ دانشجوی سال دوم رشته مهندسی برق و الکترونیک دانشگاه شیراز بود . با شروع انقلاب اسلامی او و دوست و همفکر نزدیکش عطاء الله مهاجرانی با تاسیس انجمن اسلامی دانشگاه شیراز نقش اصلی را در نا آرامیهای آن شهر به عهده داشتند .بعدا مهاجرانی با خواهر او جمیله کدیور ازدواج کرد و این دو با یکدیگر فامیل نیز شدند .

کوتاه مدتی پس از پیروزی در بهمن ۵۷ ابتدا مهاجرانی در سال ۵۸ به عنوان جوانترین نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی راهی تهران شد ومورد توجه هاشمی رفسنجانی قرار گرفت و از اعضای حلقه اصلی یاران او شد . محسن کدیور نیز در سال ۵۹ به دنبال تعطیلی دانشگاهها در اثر طرح سرکوب حرکتهای دانشجوئی تحت نام انقلاب فرهنگی ، رشته تحصیلیش را نیمه تمام رها کرد و رسما وارد حوزه علمیه قم شد .او در قم جزو شاگردان بسیار فعال حسینعلی منتظری گردید که آنزمان قائم مقام رهبر جمهوری اسلامی بود .پانزده سال تحصیل در قم نتیجه اش برای او رسیدن به درجه اجتهاد اسلامی بود که اجازه آن را از منتظری در سال ۱۳۷۶ دریافت نمود . او به منتظری حتی پس از عزلش از قائم مقامی رهبر بسیار وفادار بود و همواره در کنار او باقی ماند و خودش را شاگرد او دانست .

کدیور در کنار تحصیلات حوزوی ، کارشناسی ارشد را در رشته الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه قم و سپس دکترای فلسفه و حکمت اسلامی را در سال ۷۸ از دانشگاه تربیت مدرس تهران دریافت نمود . در همین سال به سبب مواضع انتقادیش به دادگاه ویژه روحانیت فراخوانده شد و به حکم آن دادگاه ۱۸ ماه را در زندان گذراند .پس از آن تا سال ۱۳۸۶ به سمت استادیار گروه فلسفه دانشگاه تربیت مدرس تهران مشغول فعالیت بود تا بالاخره از آنجا پاکسازی شد . در حال حاضر او عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران است و به عنوان استاد مدعو در گروه مطالعات دینی" دانشگاه دوک " آمریکا مشغول تحقیق و تدریس است .او در سالهای اخیر ریاست انجمن دفاع از آزادی مطبوعات ایران را نیز به عهده داشته است .

هیچ نظری موجود نیست: