سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱۰

توکلی: احمدی‌نژاد حرف مخالفین را تحریف می‌کند


آفتاب: "احمد توکلی" با انتقاد از سخنان روز گذشته رییس جمهور گفت: «آقای احمدینژاد دیروز تصویر مشوه تحریف شدهای ازسخنان مخالفین ترسیم کردند و سپس آنها را کوبیدند».‌‌
به گزارش گروه سیاسی آفتاب، نماینده تهران در ابتدای جلسهعلنی روز دوشنبه و پیش از آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دهم طی یک تذکر آییننامهای با اشاره به سخنان روز گذشته رییس جمهور در انتقاد از مخالفین کابینه اظهار داشت: «رییس جمهور روز گذشته حرف بنده را تحریف کردند و یک نسبت ناروا نیز به من دادند».
وی افزود: «ایشان اول فرمودند که گفتهاند دانشگاهیان مخالفند یا با مردم نیستند، جملهای که من در نطقم دشتم را اینجا قرائت میکنم تا معلوم شود این حرف نسبت ناروایی است که به من داده شده است».
توکلی خاطر نشان کرد: «بنده در این سخنان خود اعتراض معترضان را وارد نداستهام و دیگر این که گفتهام اکثریت دانشگاهیان جزء دسته معترضین هستند ولی نگفتم همه دانشگاهیان مخالفند و با مردم نیستند. اینگونه نیست، تعداد کثیری از دانشگاهیان مثل بنده فکر میکنند و این تصویری که آقای احمدینژاد کشیدهاند با حرف من سازگار نبود».
نماینده مردم تهران گفت: «مورد دوم ایشان (احمدینژاد) فرمودند "جوری میگویند که گویی انتخابات مخدوش بوده است برویم کسی را که با رمز اغتشاش همه جا را به آتش کشیده بگذاریم وزیر علوم" ، آیا بنده این حرف را زدم»؟
توکلی تصریح کرد: «بنده چنین حرفی نزدم بلکه گفتم کسانی که میخواهند در این مملکت وزیر شوند باید پایداری و پایبندی به احکام صریح اسلام وقانون اساسی و روحیه انقلابی و سلوک اخلاقی داشته باشند».
وی ادامه داد: «مورد سوم آقای احمدینژاد فرمودند " میگویند چرا با من مشورت نمیشود"».
توکلی اظهار داشت: «من کجا گفتهام با من مشورت نمیشود؟ در نطقم گفتهام که آقای احمدینژاد که میگوید من نامه کودک پنج ساله را خواندهام تلفنی صحبت کردهام و نظر دانشآموز ده ساله را گرفتهام و من اشکالی به این زحمت ایشان وارد نمیدانم. ولی وقتی میخواهد وقت بگذارد و در مورد تصمیم خودش نمایندگان را توجیه کند، قبل آن تلاش کند نظرات و ملاکهای خود را به صورت اقناعی با مجلس مطرح کند».
رییس مرکز پژوهشهای مجلس یادآور شد: «من محتاج این نیستم که شما (احمدینژاد) از من استشاره بکنید گرچه بعضی وقتها لطف میکنید و گوش کردن صحبت ما را میپذیرید گرچه معمولاً تحقق پیدا نمیکند».
توکلی تاکید کرد: «آقای رییس جمهور دیروز تصویر مشوه و تحریف شدهای از حرف مخالفین ترسیم کردند و سپس آنها را کوبیدند که این کار خوب نیست».
علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: «مخالفین و موافقین صحبت میکنند، وزرا نیز نظراتشان را میگویند، اگر این را ادامه دهیم همین بحث پیگیری میشود».
وی افزود: «به هر حال همه بحثها را شنیدهاند».

هیچ نظری موجود نیست: