سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۱۶

برای سومین بار: تعیین وقت دادگاه برای شبنم مددزاده

سرانجام پس از کارشکنی های مداوم دادگاه انقلاب تهران و نهادهای امنیتی و برای سومین بار، شعبه ی 28 دادگاه انقلاب تهران جهت دادرسی پرونده ی نایب دبیر شورای تهران دفتر تحکیم وحدت تعیین وقت کرد.

به گزارش خبر نامه امیرکبیر صبح دیروز پس از مراجعات مکرر وکیل شبنم مددزاده و خانواده اش، دادگاه انقلاب روز شنبه 18 ام مهر ماه را روز برگزاری جلسه دادگاه این فعال دانشجویی اعلام کرد تا سر انجام پس از 235 روز بازداشت موقت جلسه ی محاکمه ی مددزاده برگزار شود.

با وجود اینکه بازجویی های شبنم مددزاده از اواسط اردیبهشت ماه پایان یافته بود اما قاضی حداد پس از پایان مرحله تحقیقات با آزادی وی با قرار کفالت به شدت مخالفت کرد. با وجود اتمام مراحل بازجویی، فشار های غیر انسانی و غیر قانونی (مانند ممانعت از استفاده از سرویس بهداشتی و نگهداری دو هفته ای در بند ویزه ی معتادین پر خطر) بر این فعال دانشجویی تا به امروز ادامه داشته است.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر پیش از این قرار بود دادگاه این فعال دانشجویی در 23 تیر ماه برگزار شود که دادگاه انقلاب در توجیهی عجیب دلیل برگزار نشدن این جلسه را غفلت مدیر دفتر شعبه ی 28 عنوان کرد. سپس دادگاه مددزاده به 22 شهریور ماه موکول شد که به دلیل آن چه "کمبود مدعی العموم" عنوان شد، از برگزاری آن جلوگیری شد و این بار پس از حدود 8 ماه قرار است دادگاه این فعال دانشجویی روز شنبه، 18 ام مهرماه برگزار شود.

شبنم مددزاده، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم و نایب دبیر شورای تهران دفتر تحکیم وحدت است که در روز یکم اسفند ماه 87 در حالی که عازم جلسه ی شورای تهران دفتر تحکیم بود، به شکل نامعلومی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. برادر وی که در همان روز جهت پیگیری وضعیت خواهرش به نهادهای امنیتی و قضایی مراجعه کرده بود نیز بازداشت شد و وضعیت وی کماکان در هاله ای از ابهام است.

هیچ نظری موجود نیست: