سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۸

بررسی کابینه پیشنهادی در مجلس آغاز شد

آقای احمدی نژاد سه وزیر زن را نیز در کابینه خود معرفی کرده است

بررسی وزرای کابینه دهم ایران در مجلس ایران آغاز شد و محمود احمدی نژاد با ارائه توضیحاتی درباره وزرای پیشنهادی خود نمایندگان مجلس را به دادن رای اعتماد به این افراد ترغیب نمود.

در جلسه علنی مجلس ایران، آقای احمدی نژاد به دفاع از افراد گزینش شده پرداخت و به اختصار به برنامه هر وزارتخانه در طی چهار سال آینده، اشاره کرد.

محمد رضا باهنر به عنوان اولین نماینده مخالف در ابتدای سخنان خود تاکید کرد که دولت باید "هرچه سریع تر" آغاز به کار کند و مخالفان را فراخواند در این امر "مصلحت" را در نظر بگیرند.

آقای باهنر در روز های قبل پیش بینی کرده بود که حداقل چار وزیر پیشنهادی نتوانند از مجلس ایران رای اعتماد بگیرند که این مسئله انتقاد محمود احمدی نژاد را در پی داشت.

فهرست وزرای پیشنهادی آقای احمدی نژاد حدود 10 روز قبل به مجلس رسید و در طی سه روز آینده هر یک از وزرا به ارائه برنامه های خود خواهند پرداخت و نمایندگان مجلس نظرات موافق و مخالف خود را ارائه می کنند.

بر اساس اصل 190 قانون اساسی ایران، پس از ارائه ترکیب و برنامه کلی کابینه، پنج نفر از موافقان و مخالفان کابینه با ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق به ابراز نظرات خود خواهند پرداخت.

چهار نفر از موافقان و مخالفان هر فرد پیشنهادی به عنوان وزیر هم فرصت خواهند داشت نظرات خود را ابراز کنند و فرد مورد نظر یا رئیس جمهور موقعیت دارد تا به اظهارات مطرح شده پاسخ دهد.

قرار است مجلس ایران در روز چهارشنبه 11 شهریور (دوم سپتامبر) درباره هر وزیر رای گیری کرده و رای خود را اعلام کند.

اخبار بیشتر درباره جلسه اول به تدریج در همین صفحه منتشر خواهد شد.

بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست: