سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۱۶

روزۀ دسته جمعی هواداران میر حسین در روز نیمۀ شعبان

صبح جمعه، 16 مرداد 1388

روزه دسته‌جمعی هواداران میرحسین در روز نیمه شعبان

گروهی از سبزهای هوادار موسوی قصد دارند روز نیمه شعبان را روز بگیرند و نذر شهدای راه آزادی و جنبش سبز کنند. وبلاگ «موج سبز» (green-tsunami.blogspot.com) که بانی این حرکت زیبا شده، روزه‌ی سبز فردا را «قابل توجه رسانه‌های کودتا که مدعی دین‌ستیزی موسوی و کروبی و همه‌ی موج سبزی‌ها هستند» دانسته است. این وبلاگ از همه‌ی آزادی‌خواهان دیندار برای پیوستن به این حرکت نمادین مذهبی دعوت کرده و درباره‌ی هدف روزه‌ی دسته‌جمعی سبزها توضیحات بیشتری را ارائه کرده است:


فردا به مناسبت میلاد مهدی موعود و فرارسیدن نیمهء شعبان در سراسر ایرانِ سبز، مردم سبزاندیش روزهء مستحبی را نذر شهدای راه آزادی و موج آزادی طلب ایران خواهند کرد و همچنین از پس این روزه دعاهای سبز خود را نیز برای آزادی زندانیان رنج دیده و ستم کشیده که خجسته روز میلاد مهدی را در زندانهای سرد و تاریک طاغوت میگذرانند، تقدیم درگاه الهی خواهند کرد.


گرفتن این روزه که در میان سیل انبوه ایده های اعتراضی، بهترین ایده لقب گرفته، نه تنها برای خواست دسته جمعی از پروردگار بلکه با اهداف بسیار دیگری نیز در ارتباط است که یکی از آنها اثبات دروغ بافی رسانه های بی مخاطب کودتا مبنی بر این تهمت که "موسوی و طرفدارانش دین ستیز هستند"، میباشد. این رسانه ها که خود نیز به حقیقت دردناک نداشتن مخاطب پی برده اند این روزها در تلاش هستند تا با انتشار اخباری به کل دروغ، ذهن مردم سبز را درگیر حواشی پوچ کنند وآنها را از رسیدن به قلهء آزادی ناامید سازند. نقش این روزه آشکار سازی بی اعتنایی مردم به سخنان کودتاچیان و حامیان بواقع اندک آنان میباشد، زیرا که مشاهدهء انبوه روزه داران سبب اثبات پرطرفداری رهبران جنبش سبز و متقابلاً بی کسیِ مطلق رهبر کودتا را ثابت میکند.


در این بین اهداف دیگری که روزه دارانِ سبز میتوانند پیگیر باشند:
1. تشویق دیگران برای ایستادگی دربرابر خواست کودتا یعنی همان ناامیدی
2. نشان دادن همبستگیِ ملی
3. ترویج آیین اعتراض به دیکتاتوری به هر روش مسالمت آمیز ممکن
4. نشان دادن عمق نارضایتی و اینکه مقاومت تا لحظه رسیدن به آزادی همچنان ادامه خواهد یافت...


ما ایرانیان سبز در سراسر ایران و جهان فردا را سبز خواهیم کرد با نیت پاک و دلهایی سفید.

هیچ نظری موجود نیست: