سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۳۰

يک پزشک در وبلاگ اش پرده از تجاوز به يکی از بازداشت شدگان بر داشته است


شبکه جنبش راه سبز (جرس): خبر تجاوز به دختران و پسران بازداشت شده، در جريان حوادث اخير که توسط مهدی کروبی افشاء و توسط علی لاريجانی رئيس مجلس تکذيب شد، روز به روز ابعاد تازه تری می يابد.

يک پزشک در وبلاگ اش پرده از تجاوز به يکی از بازداشت شدگان بر داشته است که عينا در اينجا نقل می شود:

دکتر فاضلی که از جراحان به نام است ديروز صبح به من گفت دوست دارم امروز تو دستيارم باشی با کمال ميل قبول کردم چون هميشه جراحی های خيلی سخت عروقی نورونی را انجام می داد و کلی نکته جديد در هربار دستياری ياد می گرفتم اما اين بار يک عمل ساده بود يک کيست مقعدی.

دکتر فاضلی احتمالا حوصله نداشت خودش عمل کند مرا به ظاهر دستيار کرده بود من به آرامی کيست را جدا کردم اما زمانی که خارجش کردم متوجه شدم کيست نيست و يک توده ی عفونی است و برای پاتو آنرا بسته بندی کردم دکتر بعد از عمل از من خواهش کرد که شخصا به آزمايشگاه بروم و جواب را بگيرم و به دکتر روحانی بگويم که نهايت دقت را بکنند چرا که اين بيمار از بستگان دکتر هستند حالا فهميدم چرا دکتر عمل به اين سادگی را قبول کرده بی علاقه به آزمايشگاه رفتم وظرف را تحويل دادم و ۴۰دقيقه ايی با دکتر روحانی گرم صحبت شده بودم که جواب آمد Chlamydia يک بيماری عفونی آميزشی اما با اين سطح خيلی عجيب بود سطح درگيری آنقدر زياد بود که دکتر به جای درمان دارويی از جراحی استفاده کرده بود.به اتاق دکتر رسيدم و گفتم Chlamydiaاست دکتر بدون توجه به من گفت علی می دانی چرا امروز از تو خواستم که دستيار من باشي؟بی مهابا گفتم چون در شان شما نبود دکتر لبخندی زد و گفت نه مثل هميشه اشتباه کردی-اين بيمار از بستگان ماست که تازه از زندان آزاد شده می دانی اين عفونت از چه راهی انتقال پيدا می کند؟برق از سرم پريد اولين موردی بود که می ديدم و خودم عملش می کردم گفت می خواهم با باقری لنکرانی تماس بگيرم و همه چيز را بگويم گفت حالا برو ببين وضعش چه طور است مات و مبهوت مانده بودم گفتم دکتر با چه کسی آمده است؟ خانواده اش خبر دارند؟ گفت علی جان آرام باش هيچکس خبراز اين موضوع تجاوز جز من و تو ندارد حتی خانواده اش .گفتم يعنی نگفته است؟بيچاره حتما خجالت کشيده. گفت نمی دانم می خواهی هنگام ويزيت دکتر جعفری تو هم حضور داشته باش(دکتر فاضلی هميشه بعد از عمل بيمارانش را برای معاينه روانپزشکی به دکتر جعفری می سپارد)

ساعت ۶ دکتر جعفری آمد و به اتفاق به اتاق بيمار رفتيم چند سوال کرد که او هم يک سری جواب شکسته بسته داد ودکتر از من خواست که ايشان را تنها بگذارم نيم ساعتی بيرون ماندم وبيرون آمد گفت هيچ چيز يادش نمی آيد می دانی يعنی چه دکتر؟گفتم عوارض بيهوشی گفت نه احتمالا * rohypnol گفتم دکتر مگر می شود آنقدر حالم بد شد که دکتر جعفری مرا به پاويون رساند و پرستار برايم آب قندی آورد گفتم دکتر چرا در حکومت اسلامی که اين کار از مذموم ترين کارهاست همچين اتفاقی می افتد؟گفت ببين اين عمل چند هدف را دنبال می کند ۱-ايجاد وترس وارعاب در جامعه۲- ايجاد خشونت و ترويج آن در جامعه:تصور کن در زندان با دست های بسته به شما تجاوز کنند و هيچ کاری نتوانی انجام دهی اکثر قريب به اتفاق افراد حاضرند بميرند و اين عمل با آنها انجام نشود پس در همين مرحله يا دست از جان می شويی و ديگر هيچ چيز برايت اهميت ندارد جز انتقام يا اينکه ديگر هيچوقت جرات و جسارتی برايت باقی نمی ماند که هردو از عوامل خشونت هستند و از طرف ديگر تاثيری که روی اطرافيانت می گذارد اين است که تصور کن بچه تورا کسی بکشد ممکن است از قصاص او بگذری اما اگر بفهمی کسی به فرزندت تجاوز کرده تحت هيچ شرايطی حاضر نمی شوی شخص را ببخشی حتی به قيمت مرگ يادت باشد که خشونت عامل نابودی جنبش های مدنی صلح آميز است سردمداران حکومت هر کاری می کنند تا بتوانند احساسات جامعه را جريح کنندوپس از آن مردم دست به حرکات خشونت آميز بزنند تا مجوزی بگيرند برای بستن مردم به گلوله.

اما اتفاق جدی تری که برای شخصی که به او تجاوز شده است می افتد از او يک فرد افسرده و منفعل می سازد تجاوز شکستن و خردکردن افرادی است که باشکنجه های معمول خرد نمی شوند که معمولا اين افراد انسانهايی هستند که از لحاظ روحی بسيار قوی هستندو معمولا اگر اين افراد تحت درمان دارويی قرار نگيرند خودکشی می کنند چرا که دايم در اين فکر هستند که از حرمت شرف خودشان نتوانسته اند دفاع کنند و از طرفی با منفعل شدن آنها نظام را تهديد نمی کنند و تازه ثابت کردن اين موضوع از همه چيز سخت تر است چرا که هم تشخيص تجاوز جنسی به عهده پزشک قانونی است که در انحصار دولت است وهم به دليل گذشت زمان به علت نبود علامت مثبت تقريباً غيرممکن استجالبتراينکه بيشترافراد مايل به معاينه پزشکي، بازجويی پليس و رسيدگی دادگاه نيستند.واز طرف ديگرامران فقط بر اساس شهادت گواهان محکوم نميشوند و بايد مدارک تأييد کننده از ديگران کسب شود. مدارک مربوط به اثبات دخول، هويت تجاوز کننده و... .به دکتر فاضلی زنگ زدم و شرح ما وقع را گفتم و گفتم که می خواهم اين موضوع را منتشر کنم اما گفت فعلا دست نگه دارم تا نه سر خود را به باد دهم نه سر بيمارم را.

به قول حميد شب خيز آقا داستانی شده ها و چه می کنه اين محمود چی توز
آدم تو اين مملکت چيزهايی رو می بينه که واقعا اگر بميره کمه امروز با دکتر فاضلی قرار دارم می خوام پيشنهاد بدم يه نامه بنويسيم راجع به اين موضوع به رييس مجلسی که می گه تجاوز جنسی اتفاق نيافتاده و امضای تمام پزشک هايی که می شه رو بعد از معاينه بگيرم دعام کنيد.

روشنگری

هیچ نظری موجود نیست: