سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۲۲

سيد احمد خاتمي: حوادث اخير مقابله با ولايت فقيه بود

سيد احمد خاتمي:
حوادث اخير مقابله با ولايت فقيه بود


ولايت فقيه از ناحيه اشخاصي كه باور نمي كرديم مورد هجمه شديد قرار گرفت/پرونده رجال را هر روز بايد با معيار ولايت فقيه ارزيابي كنيم/در اين مقطع سكوت كنيم خيانت كرده‌ايم.

ایلنا: عضو مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد:ملاحظه نظام بايد بالاترين ملاحظه ما باشد ،اين نظام به آساني به دست نيامده تا افرادي پررو و پرده‌در به نظام لطمه زده و ما در قبال آن سكوت كنيم
به گزارش خبرنگار ايلنا، آيت‌الله سيداحمد خاتمي صبح امروز طي سخناني در همايش روحانيون سازمان عقيدتي سياسي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ،موضوع بحث خود را فتنه و تجلي فتنه در مقابل حضرت علي(ع) عنوان كرد و فضاي به وجود آمده پس از انتخابات را نيز فضاي فتنه دانست.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم به بيان ويژگي‌هاي فضاي فتنه از ديدگاه حضرت علي پرداخت و گفت: فتنه فضايي است كه باطل لباس حق پوشيده است. حضرت در خطبه پنجاه نهج‌البلاغه اعلام مي‌دارد، اگر باطل لباس حق را نپوشيده بود ،جويندگان حق گم نمي‌شدند. در فضاي فتنه ،باطل با آرم حق به صحنه مي‌آيد.
وي به بيان ويژگي شخصيتي فتنه‌گران و انگيزه‌هاي آنان پرداخت و گفت: آنها به دنبال هوس و تشنگان قدرت هستند و مي‌خواهند به كام دنيا برسند. فتنه‌گران در طول تاريخ تنها به منافع خود فكر كرده‌اند و كسي را نمي‌يابيم كه به خاطر خدا در اين راه شيطاني قدم برداشته باشد.
وي در ادامه به بيان ابزار فتنه از نگاه حضرت پرداخت و گفت: شبهه افكني و ايجاد ترديد در مردم يكي از ابزارهاي فتنه است. از واقعيت‌هاي بي‌ترديد تاريخ‌است كه طلحه و معاويه در كشتن عثمان نقش داشتند‏، اما معاويه پيراهن عثمان را بيشتر از خود عثمان مي‌خواست. امام علي تمام تلاشش را كرد كه خليفه‌كشي رخ ندهد اما از ديدگاه آنها،ايشان قاتل معرفي شد و معاويه به همراه طلحه و زبير به خون‌خواهي عثمان قيام كردند.
خاتمي ادامه داد: خطيب نماز جمعه مي‌آيد و در مورد كشتارهايي كه اتفاق افتاده صحبت مي‌كند. آنهايي كه بيانيه‌هاي شورشي صادر كردندو استدلال معاويه را به كار ‌گرفتند. تاسف مي‌خوريم از اين‌كه خواص در فضاي فتنه گم شده‌اند.
وي با بيان اين‌كه در موضوع قتل ،مباشر و سبب وجود دارد كه گاهي اوقات سبب اقوي از مباشر است، اظهار داشت: در تاريخ مي‌بينيم كساني آدم كشته‌اند و بعد مويه سر مي‌دهند. در حال حاضر نيز كساني زمينه‌ساز شده و بعد مويه سر مي‌دهند.
خاتمي با اشاره به بحث تقلب در انتخابات اخير گفت: آنها در اعترافات‌شان اعلام كردند كه تقلب رمز آشوب بود .هر كدام از اينها كه لب به اعتراف مي‌گشايند، مي‌گويند كه مي‌دانيم كه تقلبي در كار نبوده است. متاسفانه آنقدر اين دروغ مطرح شده است كه نخبگان دانشگاهي ما نيز دچار ترديد شده‌اند، هرچند كه نظام همه مسائل را با شفافيت بيان كرده است.
خاتمي با اشاره به ادعاي مهدي كروبي مبني بر اين‌كه متهمان حوادث اخير در بازداشت هتك حيثيت شده‌اند، گفت: اگر كسي به شخصي تهمت جنسي بدهد ‌،حد قذف دارد. كسي كه به نظام تهمت بزند و بگويد در زندان‌ها تجاوز مي‌شود، بايد اين امر را اثبات كند و اگر نتوانست اين كار را انجام دهد ،نظام بايد مدعي و مدعي‌‌العموم نيز بايد اقدام كند. اگر موضوع با حضور شاهدان اثبات شود ،اقدام‌كنندگان آن بايد بي‌محابا مورد مجازات شديد قرار گيرند اما اگر موضوع به اثبات نرسيد، چه؟ تا چه زماني نظام مي‌خواهددرمقابل اين بي‌مهري‌ها كه به يادگار شهداو انقلاب شده است، سكوت كند.
وي تاكيد كرد: در جريان فتنه، شخصيت‌محوري جاي حق‌مداري مي‌نشيند و شخصيت محوري بي‌شك آفت شناخت است.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم اظهار داشت: اگر كسي حق را شناخته و با محور حق به صحنه سياست بيايد،شايد كوه‌ها بلرزد اما او هيچگاه نخواهد لرزيد. در فضاي حاضر به جاي اين‌كه حق محور باشد، شخصيت‌ها محور شده‌اند.
احمد خاتمي با تاكيد بر اين‌كه در فضاي فتنه ريزش نخبگان امري طبيعي است، اظهار داشت: پرونده رجال را هر روز بايد با معيار ولايت فقيه ارزيابي كنيم. هر كسي همراه ولي فقيه بود، نمره دارد و هر كس او را همراهي نكند، مردود خواهد شد.
وي به مراسم تنفيذ حكم رياست‌جمهوري اشاره كرد و گفت: مقام معظم رهبري در مراسم تنفيذ صراحتا اعلام كرده‌اند كه برخي از خواص در ماجراهاي بعد از انتخابات با آن همه هوشي كه داشتند، مردود شدند.
خطيب موقت جمعه تهران ايجاد ترديد و شبهه افكني و مخالفت با احكام مسلم الهي و جايگزين كردن شخصيت‌محوري بر حق محوري را از ديگر ابزارهاي فتنه عنوان كرد و در ادامه به بيان راه‌هاي برون‌رفت از فتنه پرداخت.
وي گفت: حضرت علي در نهج‌البلاغه براي خروج از فضاي فتنه سه راه مطرح كرده است. كسي كه تقوا داشته باشد ،خدا در فتنه‌ها دست او را مي‌گيرد. اين تقوا حريم نگهداري براي خداست.
وي با اشاره به مراسم بزرگداشت آيت‌الله بهلول در هفته گذشته به بيان خاطره‌اي پرداخت و گفت: زماني كه به آقاي بهلول مي‌گفتند شما زاهد هستيد، گفت زهد را مقام معظم رهبري دارد كه يك كشور بزرگ و ثروتمند دارد اما هيچ استفاده‌اي از آن نمي‌كند.
خاتمي تصريح كرد: مقام معظم رهبري يك ريال از سهم امام و وجوه دولتي در زندگي‌شان نيست و فقط از طريق هدايايي كه بعضا به ايشان رسيده زندگي مي‌كنند. حتي ايشان براي ازدواج فرزند دوم‌شان از محمدي‌گلپايگاني پول قرض كرده‌اند. مقام معظم رهبري وابسته و دلبسته‌دنيا نيست اما خداوند به او يك روشنگري عطا كرده كه صفاي‌اش در هشت سال دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها بود.
عضو مجلس خبرگان رهبري بصيرت را يكي ديگر از راه‌هاي برون‌رفت از فضاي فتنه دانست و اظهار داشت: اهل بصيرت هيچگاه در فضاي فتنه راه را گم نمي‌كنند. بصيرت معناي خداشناسي، راه‌شناسي، رهبرشناسي، وظيفه‌شناسي و از همه مهم‌تر دشمن‌شناسي را دارد .بصيرت يعني اين‌كه دشمن را در هر لباسي بشناسي.
وي با اشاره به انتشار خبر ديدار مقام معظم رهبري با جمع اعضاي دفتر و سپاه ولي‌امر در روز گذشته، اظهار داشت: اين خبر امروز در روزنامه‌هاي كشور منتشر شده است. ما به عنوان يك تكليف ،وظيفه روشنگري و بصيرت را داريم . اگر در اين‌جا و در اين مقطع سكوت كنيم، خيانت كرده‌ايم. ملاحظات را بايد كنار گذاشت‎؛ ملاحظه نظام بايد بالاترين ملاحظه ما باشد. اين نظام به آساني به دست نيامده تا افرادي پررو و پرده‌در به نظام لطمه زده و ما در قبال آن سكوت كنيم. قرار نيست هر حرفي را كه مي‌زنيم همه به‌به و چه‌چه بزنند .وظيفه ما تنها روشنگري است.
خاتمي سومين راه برون‌رفت از فتنه را پيروي از راه ولايت عنوان كرد و اظهار داشت: موضوع اهل بيت مثل كشتي نوح است .امروز خط نظام ما ،خط امام زمان است. ما معتقديم كه مشروعيت ولي فقيه ما به امضاي امام زمان رسيده است و اگر امضاي حضرت در پايين حكم ولي فقيه نباشد ،او مشروعيت ندارد. ما هم كه ولي فقيه را جلودار قرار داديم ،به دليل امضاي بقيه‌الله است.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد: مقام معظم رهبري تمام حوادث را رصد كرده و دشمن و اهداف آن را مي‌بيند و در همين راستا موضع‌گيري‌هاي الهي انجام مي‌دهد. اگر دست مردم را به ولايت‌فقيه بدهيم، قطعا نظام بيمه خواهند شد. دست مردم را در دست اشخاص، احزاب و گروه‌ها قرار دهيم، مطمئن باشيد به هيچ‌جا نخواهيم رسيد.
وي گفت: ولايت فقيه در دو سه ماه اخير مورد شديدترين هجمه‌ها از ناحيه اشخاصي قرار گرفت كه هيچگاه باور نمي‌كرديم. تهاجم به ولايت فقيه از زمان تصويب آن بوده و خواهد بود اما اين تهاجم از سوي اشخاصي است كه زماني كه امام خميني ولايت فقيه را تصويب كرد، آنها اعلام كردند كه مخالفان اين امر كفار هستند. امام جلوي آنها ايستاد و گفت غلو نكنيد. همان‌هايي كه آن روز اين حرف‌ها را مي‌زدند، امروز شمشير را از رو بسته‌اند.
خاتمي ادامه داد: چه كساني بيانيه‌هاي شورشي صادر كردند و خود را در جايگاه امام دانسته و نظام اسلامي را نظام طاغوت دانستند. چرا مقام معظم رهبري در سخنان خود مسجد ضرار را نام بردند؟ ايشان به دليل استفاده ابزاري از دين، اين مثال را به كار بردند. متاسفانه كساني از نام امام خميني عليه آرمان‌هاي ايشان كه ولايت فقيه است ،استفاده كردند.
وي با بيان اين‌كه مردم از شعارهاي مقدس فريب نخورند اظهار داشت: براي ما مانند آفتاب روشن است كه حوادث اخير حوادث انتخاباتي نبود بلكه مقابله با ولايت فقيه بود. مقام معظم رهبري در نماز جمعه برگزاري تجمعات غيرقانوني را ممنوع كردند اما آنان باز هم تجمعات غيرقانوني را راه انداختند، سپس بحث تقلب را پيش كشيدند تا زمان روز تنفيذ. زماني كه مراسم تنفيذ برگزار شد ،به تبعيت از رامسفلد، طرح رفراندوم براي مشروعيت نظام را مطرح كردند. طبق قانون اساسي ،نظارت بر رفراندوم برعهده شوراي نگهبان است. آيا شما براي شوراي نگهبان حريمي نگه داشته‌ايد.
عضو مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: آنها به دنبال زير پا گذاشتن ولايت فقيه بوده‌اند اما كور خوانده‌اند. مردمي را كه من ديده‌ام ،تا آخرين قطره خون پاي ولايت فقيه خواهند ماند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ادامه سخنان خود به تجلي فتنه در زمان حضرت علي اشاره كرد و گفت: در آن زمان سه جريان مقابل حضرت ايستادند. هرچند كه وجوه افترا ق درآنها بر همگان روشن است اما وجه اشتراكاتي دارند، مانند اين‌كه هر سه جريان ولايتي بودند.
وي ادامه داد: در طول هشت سال اصلاحات ،آنها مخالفين خود را خوارج ناميده و ستون فقرات خوارج را اين مي‌گرفتند كه پيشاني اين افراد پينه بسته است. ديگر وجه اشتراك سه جريان مقابل حضرت علي دنياپرستي‌شان بود اما آنها فكر مي‌كردند كه دين‌پرست هستند.
خاتمي با بيان اين‌كه حضرت علي با سران فتنه قاطعانه برخورد كرده و به آنها مهلت نداد، اظهار داشت: با سران اغتشاش و كساني كه معاند بوده و حق را نمي‌پذيرند و نصيحت‌ها در آنان چاره نمي‌كند، بايد با آنها برخورد كرد.
عضو مجلس خبرگان رهبري سر دادن شعارهاي عوام‌فريبانه براي به صحنه آمدن را از ديگر وجوه مشترك سه جريان مقابل امام عنوان كرد و گفت: در هر سه جريان نيز سابقه ريزش وجود داشت .كساني كه اسم اصحاب پيامبر را به همراه خود داشتند، از رسم سنت پيامبر اطاعت نمي‌كردند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم جاروجنجال به راه انداختن را از ديگر وجوه اشتراك اين سه جريان دانست و اظهار داشت: اينها با تبليغات رسانه‌اي اعلام كردند كه ترانه موسوي كشته شده و پس از آزار جنسي وي جنازه او را اطراف قزوين انداخته‌اند، سپس سناتور آمريكايي عكس آن را بالاي سر خود گذاشته و اعلام مي‌كند كه در ايران چنين اتفاقاتي مي‌افتد. اداره آمار ايران اعلام كرده كه تنها سه ترانه موسوي وجود دارد :يكي 62 ساله، يكي دختري سه ساله و ديگري دختري 24 ساله كه در كانادا زندگي مي‌كند. خبرنگار به خانه آنها رفته و از خانواده دختر 24 ساله مي‌پرسد كه اين خانم چند وقت به خارج از كشور رفته و آخرين تماس وي چه زماني بوده است ،آنها اعلام مي‌كنند كه يكسال و نيم پيش به كانادا رفته و صبح روز مصاحبه آخرين تماس با دخترشان بوده است.
وي ادامه داد: يك قصه بي‌ريشه بي‌ريشه به يك مسئله بين‌المللي تبديل مي‌شود و آن سناتور احمق آمريكايي مي‌خواهد از آن استفاده كند. يك نوجواني نيز در جاده ساوه تصادف كرده اما خبررساني مي‌كنند كه اين شخص روز پنجشنبه در بهشت‌زهرا مورد هجوم مامورين قرار گرفته و به دليل برخورد باتوم به سر وي كشته شده است. ما بايد رعدي بر آنها بيندازيم و آن مستندسازي است .صداوسيما در اين جهت نقش مهمي را برعهده دارد.
خاتمي در پايان گفت: هر سه جريان مقابل حضرت علي جلوه‌اي ديني داشتند اما سران آنها را دنياپرستي و بدنه آنها را بي‌بصيرتي به انحراف كشيد.
پايان پيام

هیچ نظری موجود نیست: